Phone Hacking Scandal

Stories about Rupert Murdoch’s British tabloids hacking into personal voicemails to generate stories

In 2011, the British tabloid News of the World, then owned by a subsidiary of Rupert Murdoch’s News Corp., shut down after media reports that its staff had hacked into the private voicemails of British celebrities and ordinary citizens to generate content for its stories. The scandal resulted in the shuttering of News of the World, trials and imprisonment of multiple News of the World staffers, and millions of dollars in costs.

The Latest