Murdoch Tabloid Editor Found Guilty In UK Phone Hacking Trial

Other Murdoch Employees Acquitted

Andy Coulson, a former editor of the now-shuttered Rupert Murdoch-owned tabloid News of the World, was found guilty of conspiring to intercept communications, concluding a lengthy trial focused on criminal activity at the British paper. According to the Associated Press, fellow News of the World editors Rebekah Brooks and Stuart Kuttner were acquitted.

Coulson and fellow former News of the World employees Brooks, Kuttner, and royal editor Clive Goodman were on trial for charges stemming their alleged roles in the tabloid's widespread hacking of the voicemails and phones of crime victims, celebrities, politicians, and British royalty in order to find fodder for stories. The scandal became major international news after it was reported that News of the World had accessed the voicemail of Milly Dowler, a murdered teenager.

Brooks' personal assistant Cheryl Carter, her husband Charlie, and Mark Hanna, a former security official for News International, were “acquitted of perverting the course of justice by attempting to hide evidence from police.”

The AP reports that the jury is “still considering two further charges of paying officials for royal phone directories against Coulson and former News of the World royal editor Clive Goodman.” 

While the hacking allegations gathered steam in 2011, News of the World, which had been operating for 168 years, was shut down.