Will Local Media Correct The Record In Light Of CBS' Benghazi Collapse?

Several local media outlets published editorials and opinion pieces highlighting and praising CBS' faulty 60 Minutes Benghazi report. Now that CBS has apologized and withdrawn its report, will local media follow suit?

On October 27, CBS' 60 Minutes aired a report highlighting comments from security officer Dylan Davies, who went by the pseudonym “Morgan Jones” and said that he was an eyewitness to the September 12, 2012, attack on the U.S. diplomatic facilities in Benghazi, Libya. After several inconsistencies surfaced in Davies' statements about the evening, CBS pulled its report, apologized to viewers, and said it would “correct the record” on the next edition of 60 Minutes.  

Immediately following the 60 Minutes report, various local media outlets across the country published editorial and opinion pieces hyping the report and heralding it as evidence that President Obama and his administration were lying about the attacks. At least six local media outlets, including The Columbus Dispatch, The New Hampshire Union Leader, The Pittsburgh Post-Gazette, The Washington Times, The Charleston Post and Courier, and The Boston Herald, all hyped the CBS report with one outlet calling it a "damning report" while another said the administration's "coverup [is] being exposed." Pittsburgh Press writer Jack Kelly published a piece in the Post-Gazette claiming the report was “noteworthy for the new information provided -- in particular the interviews with 'Morgan Jones' and [Lt.] Col. [Andrew] Wood.”

The 60 Minutes report reinvigorated the widely debunked myth that there are “lingering questions” about the Benghazi attack and continued to push a right-wing media narrative that the Obama administration has engaged in a cover-up in response to the attacks. The pervasiveness of the myth even hit Congress as Sen. Lindsey Graham (R-SC) threatened to hold up presidential nominations until questions surrounding Benghazi were answered.

Now that CBS has retracted its report, will local media outlets who also injected this misleading myth into their opinion pages do the same, or will they continue to rely on debunked information that misleads their readers?