It's good to be Howard Kurtz's boss

Washington Post media critic Howard Kurtz spent much of the summer demonstrating that he can't be trusted to report impartially for the Post about CNN, which also employs him.

Now he seems intent on establishing that he can't be trusted to report impartially about his bosses at the Post, either.

Kurtz wrote for today's Post about yesterday's revelations that the paper's executive editor, Marcus Brauchli, seems to have misled the New York Times about his involvement in and knowledge of the Post's attempt to sell access to its reporters to corporate interests. Over the summer, Brauchli told the Times that he had been “explicit” with the Post's marketing team that the events would not be off the record. Yesterday, the Times, Politico, and The New Republic reported the existence of a letter in which Brauchli had in fact known that the events were being marketed as off the record.

Brauchli claimed in the letter that the Times had simply misinterpreted his comments. But Politico's Michael Calderone then wrote that Brauchli had also told him that he did not know the events were being promoted as off the record. Calderone sought comment from Brauchli for his story yesterday, but a Post spokesperson told him “The letter speaks for itself.”

But it turns out Brauchli wasn't refusing all requests for an interview. He gave a comment to Howard Kurtz, who just happens to work for him:

Brauchli said Saturday: “I have consistently said that my intention was that Post journalists only participate in events if the content could be used to inform our journalism. . . . I was aware, as I have said since July 2, that some materials described the proposed salon dinner as an off-the-record event. As I have also said before, I should have insisted that the language be changed before it surfaced in any marketing material.”

Kurtz also quoted Brauchli's claim that the Times reporter misunderstood him. But he include any indication that he pressed Brauchli on that claim -- and he didn't mention Calderone's statement that he got the same impression from Brauchli as the Times reporter, which seriously undermines the notion that Brauchli told the truth but was misinterpreted.

Kurtz' article, in other words, omits crucial information that makes his boss look less than honest. No wonder Brauchli talked to him but not to Calderone.