Breitbart News | Page 2 | Media Matters for America

Breitbart News

Tags ››› Breitbart News
  • Breitbart adopts Ed Gillespie’s spin in attempt to link sanctuary cities to murder of Muslim teenager

    Blog ››› ››› DINA RADTKE


    Sarah Wasko / Media Matters

    Breitbart politicized the death of a Muslim teenager in a seeming attempt to vindicate Virginia Republican gubernatorial candidate Ed Gillespie after he released a number of ads falsely linking so-called sanctuary cities to the gang MS-13.

    In a series of widely criticized campaign ads, Gillespie attacked his Democratic opponent, Lt. Gov. Ralph Northam, for allegedly “increasing the threat of MS-13” in Virginia by voting in favor of sanctuary policies. The ads are built on a number of falsehoods, including the myth that sanctuary cities embolden gangs like MS-13 and increase violent crime, even though law enforcement officials have said sanctuary policies facilitate their efforts to fight the gang.

    In a seeming attempt to justify Gillespie’s anti-immigrant rhetoric -- which originated in right-wing media -- Breitbart published an article haphazardly linking the death of a Muslim teenager in Virginia to sanctuary cities. From the October 17 Breitbart article:

    The Washington Post willingly ignored the illegal alien-status of a man who is accused of brutally murdering a Muslim teenager in Fairfax County, Virginia.

    In a piece about the trial of Darwin Martinez Torres, a 22-year-old illegal alien from El Salvador, the Post did not mention the fact that when Torres was accused of murdering 17-year-old Nabra Hassanen, he was never supposed to have been in the United States.

    [...]

    Torres now has a detainer on him by Immigration and Customs Enforcement (ICE), which demands he be turned over to federal immigration officials should he be released from local custody at any point.

    Despite efforts by the mainstream media to label the murder a “hate crime” that was perpetrated by an anti-Muslim attacker, police have said there is no evidence indicating that the illegal alien targeted the teen because of her religion.

    In the Virginia governor’s race, sanctuary cities, which protect criminal illegal aliens, has become a hot-button issue between populist conservative Ed Gillespie and Democrat Ralph Northam.

    This year, Northam was the deciding vote in supporting sanctuary cities, which have helped violent, El Salvadorian street gangs like MS-13, to proliferate across the state.

    Gillespie, most recently, hit back at Northam’s support for illegal aliens and sanctuary cities by releasing a multitude of ad campaigns directly mentioning how the MS-13 gang poses a grave danger to Virginia residents.

    Breitbart’s arbitrary mention of sanctuary cities is seemingly meant to imply that Hassanen’s tragic death was the result of sanctuary policy, even though Virginia technically does not have any sanctuary cities. Indeed, conservative media outlets’ crusade against sanctuary cities is nothing more than a thinly veiled attempt to smear undocumented immigrants as criminals and further an anti-immigrant agenda.

  • Here's a textbook example of how climate misinformation spreads through right-wing media

    Blog ››› ››› LISA HYMAS


    Dayanita Ramesh / Media Matters

    In February of this year, the conservative British tabloid newspaper The Mail on Sunday ran a mistake-laden article that attacked climate scientists who published a paper refuting the idea of a global warming "pause." Written by reporter David Rose, the article ran under a sensationalized headline -- "Exposed: How world leaders were duped into investing billions over manipulated global warming data" -- and alleged misconduct by scientists and leaders at the U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA).

    Media Matters, among other outlets, swiftly debunked the story.

    Now the Mail article has been more formally discredited. The Independent Press Standards Organization (IPSO), an independent media regulator in the U.K., ruled that "the newspaper had failed to take care over the accuracy of the article ... and had then failed to correct ... significantly misleading statements." The Mail was required to publish IPSO's reprimand, which it did a little more than a week ago.

    This episode tells us a lot about how climate denial and misinformation spread through the right-wing media ecosystem, as environmental scientist and writer Dana Nuccitelli explained in a good piece in The Guardian:

    The [Mail's] attack was based on an interview with former Noaa scientist John Bates.

    […]

    Essentially, Bates had expressed displeasure in the way the data from a Noaa paper had been archived at the organization. Rose and the Mail blew this minor complaint into the sensationalist claim that “world leaders were duped into investing billions over manipulated global warming data.” It would be hard to find a better example of fake news than this one.

    [...]

    Rose’s story seemed to have all the climate denial components that biased conservative media outlets crave. A lone wolf scientist whistleblowing his former colleagues with accusations of data manipulation for political purposes? Despite the glaring errors in the story that were immediately called out by climate scientists and reputable science journalists, this narrative proved irresistible to the conservative media: Breitbart, Fox News, Drudge Report, Rush Limbaugh, The Daily Caller, The Washington Times, and more ran with Rose’s story. Meanwhile, legitimate news outlets like The Guardian, The Washington Post, Carbon Brief, E&E News, Ars Technica, Science Insider, RealClimate, and numerous other science blogs quickly debunked Rose’s falsehoods.

    Climate denier Rep. Lamar Smith (R-TX) further amplified the right-wing media misinformation. The House science committee, which Smith chairs, put out a press release that drew from the Mail article and provided a quote of Smith praising Bates. Smith also played up the faux scandal at a committee hearing a few days later, even though the article had been debunked by then, and soon thereafter sent a letter to NOAA's acting administrator that cited the Mail article and requested documents related to the disputed study. More from the September 25 Guardian piece:

    That Smith still tried to exploit the story, that it reverberated throughout the right-wing media echo chamber, and that the Mail published it in the first place tells us a lot about the narrative this group wants to push.

    [...]

    Usually they get away with it. This time the Mail on Sunday’s “significantly misleading statements” were so bad that they were censured, though not before they had misinformed millions of people. However, the Ipso ruling tells us which media outlets are reliable sources on the subject of climate change. Those that blindly echoed David Rose’s misinformation are not; those that debunked the Mail on Sunday’s distortions are.

    It's reassuring that IPSO did its job in this case. Unfortunately, the United States doesn't have an equivalent organization, so a number of inaccurate articles published by American outlets about Bates and the NOAA study still stand uncorrected.

  • Breitbart: Not just bigoted, but also moronic (immigrant edition)

    Breitbart depicts DACA recipients with a photo of MS-13 members in El Salvador, adding to its record of using blatantly inaccurate shots to smear immigrants

    Blog ››› ››› CRISTINA LóPEZ G.

    In attempts to smear immigrants and paint them as ruthless criminals, Breitbart.com has repeatedly accompanied its articles with terrifying images that have nothing or absurdly little to do with the story at hand, including the news that President Donald Trump is rescinding the Deferred Action for Childhood Arrivals (DACA) program. These moronic attempts to fearmonger while sacrificing accuracy further the website’s anti-immigrant message, even though simple Google image searches reveal the reality of the original photos.

    In the wake of President Donald Trump’s decision to rescind DACA -- an Obama-era policy that protected from immediate deportation hundreds of thousands of undocumented immigrants brought to the United States as children and granted them temporary work permits -- Breitbart chose to illustrate a story about DACA recipients with an image of MS-13 gang members taken in El Salvador.

    While Breitbart's tweet with the misleading image was deleted after it drew broad scorn for the site (Breitbart also changed it in the story), it perfectly illustrated the outlet’s tendency to make editorial decisions that show unscrupulousness and a disregard for the truth. In this instance, the site was exploiting a gang crisis in a foreign country in order to smear hundreds of thousands of immigrants who in reality had to have vetted records to gain admission to the program. Federal specifications for DACA protections clarify that applicants could not have “been convicted of a felony, significant misdemeanor, or three or more other misdemeanors” nor could they pose “a threat to national security or public safety.”

    And that’s not all.

    While trying to portray a “gang” that was “moving migrants” from Morocco to Spain in late August, Breitbart used an image of German soccer star Lukas Podolski flashing a peace sign while riding a Jet Ski in Brazil. Podolski is not only widely recognized among soccer fans, but he is also neither a “migrant gang member, nor being human trafficked,” as Breitbart editors had to admit in their original story after they were mocked on social media.

    On another occasion, Breitbart illustrated a story about a Mexican cartel’s mass grave with a terrifying image from Reuters of a mass grave in Iraq. The website has also used the same image to report on a story about Russia. While Breitbart’s use of the wrong image demonstrates low journalistic standards and likely speaks to an intent to provoke fear of immigrants among its readership, it might also be indicative that the Breitbart “scary mass grave” story folder contains only a single image.

    Breitbart is currently being sued for alleged copyright infringement over an image, bringing possible legal consequences to its questionable use of any old image available on the internet. At least it’s not a Nazi-era cartoon this time.

  • Report: Breitbart Editor-Turned-Trump Official Is A "Sworn Member" Of "Nazi-Allied" Hungarian Group

    Sebastian Gorka Has Denied The Report

    Blog ››› ››› ZACHARY PLEAT

    Jewish news publication The Forward reported that Trump administration official Sebastian Gorka is a “formal member” of the Vitézi Rend, a far-right nationalist Hungarian group that, according to the State Department, operated under the direction of Nazi Germany during World War II. Gorka, a top counterterrorism adviser to President Donald Trump and former national security editor for “alt right” website Breitbart.com, denied that he was a member of the group when contacted by another publication.

    The Forward spoke to two leaders of the Vitézi Rend, Gyula Soltész and Kornél Pintér, who said Gorka is a sworn member of their organization. From the March 16 article:

    Gorka, who pledged his loyalty to the United States when he took American citizenship in 2012, is himself a sworn member of the Vitézi Rend, according to both Gyula Soltész -- a high-ranking member of the Vitézi Rend’s central apparatus -- and Kornél Pintér -- a leader of the Vitézi Rend in Western Hungary who befriended Gorka’s father through their activities in the Vitézi Rend.

    Soltész, who holds a national-level leadership position at the Vitézi Rend, confirmed to the Forward in a phone conversation that Gorka is a full member of the organization.

    “Of course he was sworn in,” Pintér said, in a phone interview. “I met with him in Sopron [a city near Hungary’s border with Austria]. His father introduced him.”

    The Forward explained that the Vitézi Rend “is listed by the State Department as one of many groups in Germany and the countries it occupied as collaborationist ‘criminal organizations’ with the Nazis as determined by the post-war International Military Tribunal at Nuremberg.” Soltész also told BuzzFeed that Gorka is a current member of the Vitézi Rend. Gorka denied these ties to Tablet magazine, telling a reporter, “I have never been a member of the Vitez Rend. I have never taken an oath of loyalty to the Vitez Rend. Since childhood, I have occasionally worn my father’s medal and used the ‘v.’ initial to honor his struggle against totalitarianism.” (Foward’s article described how Gorka has signed testimony submitted to Congress and other documents with a “v.,” which “is an initial used by members of the Vitézi Rend” after they have taken a sworn oath.)

    Tablet added that Gorka’s father was “a dedicated member of the anti-Communist underground, and had risked his life to organize the Hungarian resistance and deliver vital information about the Soviets to western intelligence agencies, including the MI6. He was eventually arrested, badly tortured, spent two years in solitary confinement and some more in forced labor in the coal mines before eventually escaping to England.”

    Back in February, foreign policy blog LobeLog confirmed with an expert that a medal Gorka had worn to an inaugural ball was from the Vitézi Rend. Breitbart.com editor Joel Pollak defended Gorka in a February 14 article, calling claims about his connections to the Vitézi Rend a “smear” and defending the group by calling it “anti-communist.”

    USA Today reported that following Forward’s report, Steven Goldstein, executive director of the Anne Frank Center for Mutual Respect, said in a statement that “Sebastian Gorka must resign -- and President Trump must make it happen,” and that the National Jewish Democratic Council also urged Trump to fire Gorka. BuzzFeed quoted Rep. Jerrold Nadler (D-NY) calling the reports “deeply disturbing” and saying: “It’s shocking that with these revelations he’s not already fired by the president.” Representatives of the Council on American-Islamic Relations, Muslim Advocates, the Muslim Public Affairs Council, and the Southern Poverty Law Center also told BuzzFeed that Gorka should resign or that Trump should fire him if the reports about his membership are further substantiated.

    A reporter for Talking Points Memo later tweeted a statement from the Anti-Defamation League, which stated "If true, [Gorka] needs to renounce his membership immediately and disavow their exclusionary message of hate. At a time of rising anti-Semitism around the world, it is essential for Mr. Gorka to make clear that he rejects the policies of far-right and nativist organizations such as Vitézi Rend and Jobbik, which have a long history of stoking anti-Semitism and intolerance in Hungary."

    Before he was hired by the Trump administration, Gorka worked for Breitbart.com as a national security editor and was a paid adviser to the Trump campaign. In the past he has used anti-Muslim rhetoric and backed conspiracy theories. For example, after the Washington National Cathedral hosted an event with two Muslim groups in 2014, Gorka wrote an article for Breitbart.com with the headline “Muslim Brotherhood Overruns National Cathedral In DC," arguing that “if a place of worship is used by Muslims for their prayers, that territory subsequently becomes part of Dar al Islam, sacred muslim (sic) land. Forever.” Gorka also defended Trump’s false campaign claim that former President Barack Obama was the “founder of ISIS,” saying he “is absolutely right” if he meant the Obama administration “facilitated the growth of ISIS.”

  • Breitbart Helped Boost A Man Vying To Become The Next Dutch Prime Minister: Geert Wilders, Dubbed The "Dutch Trump"

    Blog ››› ››› JARED HOLT

    Breitbart.com provided a platform for far-right Dutch political leader Geert Wilders, who is running for prime minister of the Netherlands in the March 15 election, by publishing columns he wrote. Wilders used Breitbart to boost his anti-Muslim brand among factions of the white nationalist “alt-right” in 2016.

    Wilders, leader of the Dutch Party for Freedom (PVV), has been labeled “the Netherlands' Donald Trump.” Like President Trump, Wilders gained prominence with a candidacy driven by anti-Muslim rhetoric and populist sentiment, courting key figures among the far-right factions overtaking conservative politics globally. Recent I&O Research polling showed Wilders trailing among voters, but NBC News noted that Wilders successfully pulled mainstream Dutch politicians toward the extreme right -- a dangerous victory for anti-immigrant populists in Europe.

    In 2016, Wilders’ anti-immigrant rhetoric found a platform on Breitbart under Stephen Bannon, who later left the site to run Trump’s presidential campaign and who now serves as chief strategist and senior counselor to the president. Wilders' columns have been published on both the American version of Breitbart.com and the "Breitbart London" site, which is apparently in charge of the outlet's desired expansion into other European markets.

    In a column published by Breitbart in February 2016, Wilders described the growth of Islamic faith as “an existential threat to our Western freedoms and our Judeo-Christian civilization.” Wilders argued that Western nations have a “duty” to “stop Islam … as a matter of survival” and advocated a Western freeze on “all immigration from Islamic countries.”

    The columns Wilders published at Breitbart all contained similar inflammatory anti-Muslim, anti-immigrant commentary. In another column published in September 2016, Wilders stated that Muslim immigrants “carry our passports, but they do not belong to us” because they “spit on” Dutch identity “and behave like conquerors.” Wilders went on to describe Islam as “an existential threat to” the Netherlands’ “survival as a free nation.”

    This isn't the first time Breitbart has gone to bat for far-right European parties and politicians. The site has consistently promoted Marine Le Pen and The National Front, France's most prominent far-right political party; Germany's Alternative for Germany (AfD) party, a far-right, anti-immigrant, nativist political party; and the United Kingdom's UK Independence Party, a group that has been denounced for pushing "open, explicit racism."

    Breitbart under Bannon and beyond also played an instrumental role in the success of Trump’s candidacy, acting as the de facto propaganda arm of the Trump campaign. In the year leading up to the 2016 election, Breitbart defended Trump’s claim that Mexicans were “rapists,” attacked a Mexican-American federal judge on behalf of Trump, and smeared Gold Star father Khizr Khan. Trump often repeated conspiracy theories published on Breitbart during his campaign, and Trump’s administration has continued to give special access to Breitbart in the White House.

  • Meet Lauren Southern, The Latest “Alt-Right” Media Troll To Gain Access To The White House Press Briefing

    ››› ››› CRISTINA LóPEZ G.

    Lauren Southern, a Canadian “alt-right” media figure, is the latest troll to gain access to the White House press briefing. Southern has a record of making incendiary remarks, denying the existence of rape culture, and demonizing racial, ethnic, and religious minorities. Southern is just the latest of the fringe, sycophantic “alt-right” media personalities that the White House is letting into its press briefings.

  • Conservative Media Split On Who To Blame For Trump's Attempt To Destroy Health Care

    ››› ››› MADELINE PELTZ

    Conservative media figures can’t decide who to blame for the disastrous American Health Care Act (AHCA), which seeks to repeal the Affordable Care Act (ACA) and will endanger the health insurance of millions of Americans. Despite President Donald Trump taking credit for this effort to roll back health care reform, right-wing media figures and outlets are grappling over whether they should fault the president for “Trumpcare” or absolve him of responsibility.

  • Study Finds Right-Wing Media Routinely Criminalize Immigrants In Coverage

    Skewed Portrayals Have Dangerous Effects In Politics

    Blog ››› ››› CRISTINA LóPEZ G.

    The nonprofit Community Initiatives for Visiting Immigrants in Confinement (CIVIC) surveyed coverage of immigration detention -- or stories about immigrants detained by the U.S. government -- in “a variety of media outlets” from 2009 to 2016 and found evidence that right-wing outlets routinely criminalize immigrants in their coverage. The study also found that the nativist Center for Immigration Studies (CIS) is cited more than other data sources.

    CIVIC’s report demonstrates that while issues surrounding immigration detention are increasingly visible in the media, coverage in right-wing media outlets like Breitbart.com, The Washington Times, and FoxNews.com is more likely than reports in mainstream media to focus on immigrant criminality.

    The survey also found that Breitbart.com reports on immigration detentions at a higher rate than other “new media” outlets do.

    While it’s positive that immigration stories are now more visible in the press, the routine criminalization of immigrants in right-wing media narratives has long been a problem and has dangerous consequences. As a paper from Harvard University’s Kennedy School demonstrated, conservative media portrayals of immigrants have had a profound impact on Republican politics, leaving no room for "compassionate conservatism" and creating a space in which anti-immigrant sentiment can be exploited for political gain.

    Additionally, the study showed that the nativist group CIS outpaces other immigration data sources in terms of press citations, which is problematic given its perspective. CIS, which has been categorized a “hate group” by the Southern Poverty Law Center (SPLC), was founded by John Tanton, whose record includes advocating for a “European-American majority, and a clear one at that.” CIS has pushed white-nationalist literature, and, according to the SPLC, in 2016 “the group hit a new low” by commissioning Jason Richwine, whose doctoral dissertation “endorses the idea of IQ differences between the races,” to write reports and blog pieces. The reliance on CIS shows that media are helping to sanitize the group by elevating its voice and providing its leaders with platforms to spew anti-immigrant narratives based on shoddy research

    The study’s authors also pointed out to a “lack of first-hand migrant accounts in media narratives,” an issue Media Matters has documented in the past.

    Find a press release with the CIVIC survey results here, and the full report here.

  • NBC Nightly News Thinks Kicking Out One White Nationalist Absolves CPAC's Promotion Of The "Alt-Right"

    Blog ››› ››› BRENDAN KARET


    NBC Nightly News
    ’ White House correspondent Hallie Jackson whitewashed CPAC’s promotion of “alt-right” nationalism by uncritically reporting that CPAC attempted to distance itself from white nationalist Richard Spencer, ignoring CPACs speaking invitations to “alt-right” provocateurs Steve Bannon and Milo Yiannopoulos.

    In a February 23 report, Jackson described Stephen Bannon as “the power behind the populist brand” promoted by President Trump and argued that CPAC was filled with “talk of economic nationalism” by Bannon and other CPAC speakers. Jackson claimed that CPAC had “no tolerance for a different kind of nationalism … the white nationalism popularized by Richard Spencer, who was kicked out today”:

    LESTER HOLT (HOST): Just outside the nation's capitol, members of the Trump administration dominated the stage at the annual Conservative Political Action Conference, ahead of the president's appearance tomorrow. On stage today, a rare public appearance by Steve Bannon, the architect of the Trump campaign, who has quietly worked behind the scenes as the president’s chief strategist. Today, however, he spoke out. NBC News White House correspondent Hallie Jackson has details.

    HALLIE JACKSON: Today, a Trump team take over at a conservative conference, and stepping out of shadows of the West Wing, one of the president's most trusted advisors in a rare public appearance.

    STEPHEN BANNON: I want to thank you for finally inviting me to CPAC. JACKSON: That's controversial chief strategist Steve Bannon, the power behind the populist brand that propelled Donald Trump to victory.

    [...]

    JACKSON: For all the talk of economic nationalism on stage, no tolerance for a different kind of nationalism off it, the white nationalism popularized by Richard Spencer, who was kicked out today. CPAC organizers explicitly denouncing the fringe movement he helps lead.

    DAN SCHNEIDER: They are anti-semites, they are racists, they are sexists. They are not an extension of the conservatism. 

    But CPAC was filled with far right zealots who have promoted “alt-right” ideology. Steve Bannon, the former executive chair for Breitbart.com, had a prominent speech at the conference despite Breitbart’s history of promoting white-nationalists. Bannon even said during his time as executive chair that Breitbart.com had become “the platform for the alt-right” under his leadership.

    CPAC also invited former Breitbart.com editor Milo Yiannopoulos as a keynote speaker at the conference, before disinviting Yiannopoulos when videos emerged showing Yiannopoulos justifying the sexual abuse of a minor by an adult. Yiannopoulos himself described Richard Spencer and other white nationalists as “dangerously bright,” and ACU's Matt Schlapp promoted Yiannopoulos’ keynote speech by tweeting “We think free speech includes hearing Milo’s important perspective.”

  • Don't Be Fooled By Milo Yiannopoulos' Latest Doe-Eyed Act. It's Hollow. Here's The Proof.

    The Former Breitbart Editor Has Used His Platform To Mock And Attack Sexual Assault Survivors For Years

    Blog ››› ››› ERIN FITZGERALD

    Former Breitbart editor Milo Yiannopoulos revealed that he was a survivor of child sexual abuse during a press conference held to address the controversy that erupted after a video surfaced of him “condoning pedophilia.” Yiannopoulos apologized for his words (though with several caveats) and offered an olive branch by promising to donate a percentage of his book’s royalties to charities supporting survivors of child sexual abuse. The cornerstone of his apology is based on a shared understanding that survivors are to be trusted. This is an understanding that he has not just derided, but gleefully denied other survivors of assault. Yiannopolous has built his career as a self-appointed arbiter of rape culture, which includes deciding who are worthy victims, who were malicious perpetrators, and whether or not such a culture even exists.  

    After the video circulated, the Conservative Political Action Conference (CPAC) revoked Yiannopoulos’ speaking invitation, Simon and Schuster canceled his book deal, and Yiannopoulos resigned from his role at Breitbart. During prepared remarks on February 21, he announced his resignation and expressed regret for some, but not all, of his comments on sexual assault. Hedging his apology with an attack on the media, he called the circulation of the video and ensuing outcry “a cynical media witch hunt” aimed at “destroying” him and his career.

    Yiannopoulos also came out as a survivor of childhood sexual abuse, citing this history as the reason for his “usual blend of British sarcasm, provocation and gallows humor.” He also said he was “horrified” that his videotaped comments may have been perceived as “advocacy” for pedophilia or “a lack of care for other victims.” Yiannopoulos continued:

    I will not apologize for dealing with my life experiences in the best way that I can, which is humor. No one can tell me or anyone else who has lived through sexual abuse how to deal with those emotions.

    But I am sorry to other abuse victims if my own personal way of dealing with what happened to me has hurt you.

    At the press conference, Yiannopoulos presented a public persona that was not in line with the values that he’s espoused for so long. Rather, he’s devoted a serious body of work to attacking survivors of sexual assault, attempting to function as an arbiter of who counts as a “victim” and who can -- or cannot -- be labeled a “perpetrator”. He has repeatedly denied that rape and sexual assault are major problems in the U.S., while summarily casting Muslims as the “real” perpetrators of rape culture. He's also peddled the dangerous, debunked myth that transgender people will commit sexual assault if given access to the appropriate facilities. Yiannopoulos has expressed a fondness for rape jokes and has made victims of sexual abuse the butt of his jokes, mocking “little boys” for “complaining” about clerical sexual abuse. Yiannopoulos has gleefully employed the term “slut’s remorse” when speaking about sexual assault allegations -- arguing that such allegations are often motivated by the accuser’s “self-loathing,” “spitefulness,” and “malice.” Yiannopoulos has also advocated for the right to anonymity for those accused of assault under this warped line of reasoning.

    Yiannopoulos has asserted that measures colleges have taken to raise awareness of and combat the shockingly high rate of sexual assault reported by campus women are a result of “a long-smouldering, insidious force” that “has nearly destroyed an otherwise pleasant and fun-filled relationship between the genders on campus.” He said that campaign was perpetuated by feminists with an “insane, irrational fear of men,” and he urged male students not to go to “consent classes,” cautioning that awareness and prevention measures will ultimately result in the criminalization of “ordinary male behaviour.” Most recently, Yiannopoulos urged the Trump administration to roll back sexual assault and harassment protections that were strengthened and clarified in a 2011 memo issued by the U.S. Department of Education.

    As part of his mea culpa, Yiannopoulos claimed that he would be donating 10 percent of the royalties from his (now nonexistent) book deal to charities for survivors of child sexual abuse. His last charitable endeavor spurred allegations that the funds had been embezzled rather than distributed. Considering his penchant for not delivering on promises of charity, it seems unlikely that any worthy group will ever see a cent from Yiannopoulos. Don't be fooled by the somber public performance at Yiannopolous' press conference, this is not the persona he's promoted and profited from over the last several years and he is certainly no champion of rights for survivors of sexual assault. 

  • Here Are Some Of The Worst Headlines Milo Yiannopoulos Published Attacking Rape Survivors

    Blog ››› ››› ERIN FITZGERALD

    Just two days after news broke that Breitbart.com’s senior editor Milo Yiannopoulos would speak at this year’s Conservative Political Action Conference (CPAC), the conference’s hosts have rescinded his speaking invitation after a video circulated of Yiannopoulos “condoning pedophilia.” Over the next few days, Simon & Schuster canceled Yiannopoulos’ book deal, and Yiannopoulos resigned from his position at Breitbart. Though Yiannopoulos claimed he felt regret over his “poor choice of words,” his prior Breitbart headlines clearly display Milo’s long-standing history of attacking and mocking survivors of sexual assault, as well as denying the existence of rape culture. Here are Milo’s worst headlines:


    [Breitbart.com, 10/16/15]

    [Breitbart.com, 8/27/14]

    [Breitbart.com, 10/30/16]

    [Breitbart.com, 1/6/16]

    [Breitbart.com, 10/7/16]

    [Breitbart.com, 6/23/14]

    [Breitbart.com, 10/12/16]

    [Breitbart.com, 7/16/15]