John Bolton | Media Matters for America

John Bolton

Tags ››› John Bolton
  • How the murder of a DNC staffer turned into a right-wing conspiracy

    The story goes through nearly everyone in right-wing media: Sean Hannity, Roger Stone, Louise Mensch, Megyn Kelly, Jim Hoft, Julian Assange, and more

    Blog ››› ››› JOHN WHITEHOUSE


    Sarah Wasko / Media Matters

    It started with a late night walk on July 10, 2016. Seth Rich was talking with his girlfriend while walking through the Bloomingdale neighborhood of Washington, D.C., when there was some sort of altercation. Rich was shot multiple times and died shortly thereafter.

    Nearly a year later, his death has become a cause célèbre among right-wing media and the fringiest elements of pro-Trump media, simply because he worked as a staffer for the Democratic National Committee (DNC).

    The conspiracy theories started immediately. The day after Rich was killed, a Twitter user connected the murder with a lawsuit filed by Bernie Sanders supporters against the DNC. (This lawsuit would later be the subject of right-wing conspiracy theories after the death of a process server that the coroner would later conclude was caused by accidental polypharmacy, or a combination of drugs.)

    The first right-wing version of the conspiracy theory was about confirming right-wing allegations against the Clinton Foundation. On July 13, conspiracy theory website WhatDoesItMean.com (previously cited by pro-Trump media) ran a piece, sourced to the Kremlin, claiming that Rich thought he was on his way to meet with the FBI about the Clinton Foundation when a “hit team” put in place by the Clintons killed him. The article also linked the conspiracy theory with two Russian diplomats who were expelled by the United States two days before Rich’s murder, and it concluded by claiming the hit team was captured on July 12 in Washington, D.C. The actual police events of July 12 had nothing to do with any of this. On July 14, Snopes debunked this conspiracy theory.


    Sarah Wasko / Media Matters

    On July 22, WikiLeaks released 20,000 emails that had been stolen from the DNC, and Redditors immediately started guessing that Rich was the source of those emails. Heat Street, a News Corp. publication then run by Louise Mensch, ran a roundup of these rumors. In the post, Heat Street simply went through the “r/The_Donald” subreddit, listing different conspiracy theories that users had come up with, even comparing one theory to the work of mathematician John Nash and the movie A Beautiful Mind. Heat Street had also mentioned the FBI rumor in the bottom of a previous post about Rich’s murder, noting that there was no evidence to substantiate it.

    The one entity that did claim to be the WikiLeaks source was Guccifer 2.0. As The New York Times explained on July 27, while American intelligence services believed Guccifer 2.0 to be a front for Russian spies, the hacker claimed to be Romanian. In the report, the Times detailed evidence linking the emails to Russia, including “metadata hidden in the early documents indicating that they were edited on a computer with Russian language settings.”


    Sarah Wasko / Media Matters

    Notorious dirty trickster Roger Stone, a contributor to Alex Jones' conspiracy theory website Infowars, and WikiLeaks began pushing the conspiracy theory in earnest in August. In an August 8 tweet, Stone included Rich in a group of four murdered people for whom he blamed the Clintons, referencing the FBI version of the conspiracy theory. A day later, WikiLeaks announced that it was offering $20,000 for information, and founder Julian Assange himself brought up Rich unprompted on a Dutch TV program, implying that Rich was a source. The host was taken aback by Assange’s suggestion and tried to push him on what he was implying, but Assange did not clarify his remark:

    Pro-Trump media jumped on the interview. Mike Cernovich immediately promoted the interview while stating point-blank that Rich was the source -- something that even Assange never said. On August 10, Hannity discussed the interview on his radio show, saying that it wasn’t the Russians who gave WikiLeaks the information. Later in the show, he discussed the matter with Gateway Pundit’s Jim Hoft and Townhall’s Rachel Alexander. Hoft was befuddled as to why the Rich family would not want the matter politicized, saying that it could only increase the information about the murder.

    Also on August 10, Infowars’ Paul Joseph Watson published a video about Assange’s implication, expressing concern that Assange could be assassinated:

    Former House Speaker Newt Gingrich also jumped on Assange’s interview on the same day, telling Mike Gallagher on August 10 that the conspiracy theory was “worth talking about.”

    WikiLeaks also issued a similarly vague statement on August 10.

    On August 11, WikiLeaks started sowing distrust in Rich’s family when it tweeted that the family’s spokesperson was a “professional Democrat” -- even though the same could be said for Rich himself.

    In the days that followed, Infowars ramped up its coverage. Watson cited a “source close to the Democratic party” who said his reporting was “on the money.” Infowars dutifully picked up Gingrich’s interview and used it to confirm its own assertions. The conspiracy theory site was particularly incensed that the Rich family would hire a spokesperson to quash conspiracy theories. And it went on to publish multiple pieces about Rich that included accounts of WikiLeaks’ assertions and implications about Rich.

    Assange would resurface and again hint that Rich was his source on the August 25 edition of The Kelly File, again declaring his interest in the case without actually saying anything about Rich himself. While Laura Ingraham and some others ran with what Assange said to Kelly File host Megyn Kelly, Fox host Greg Gutfeld hit Assange for pushing the conspiracy theory -- to the distaste of fellow Fox host Eric Bolling:

    The conspiracy theory machine would turn away from Rich for most of September and October, though during this time Hannity frequently talked with Assange on his radio show, eager for new leaks that could be damaging to Clinton. In September, Rich’s girlfriend and his family spoke with Chris Hansen of Crime Watch Daily about the case, condemning the claims. GOP lobbyist Jack Burkman also began working with the Rich family at this time, offering more than $100,000 in rewards for information. Burkman would later say that he could “rule out attempted robbery” based on his canvassing of the neighborhood.

    On October 7, The Daily Beast reported that “Russia’s senior-most officials” ordered the DNC hack. On November 2, fake news purveyor DC Gazette published a post saying that WikiLeaks’ source was neither Russia nor Seth Rich, but instead dissatisfied government staffers. On December 9, The Washington Post reported on a CIA assessment that Russia was behind leaks targetting the DNC, Democratic Congressional Campaign Committee (DCCC), and Clinton campaign manager John Podesta.

    This Post story would touch off a new round of conspiracy theories about Rich, and once again they began with Louise Mensch’s Heat Street. On December 14, the site aggregated comments on Twitter saying that it was Seth Rich and not Russia that provided WikiLeaks with the emails. The piece offered no theory as to how Rich could have gotten access to DCCC or Podesta emails; indeed, it’s unclear from the story if the author even understood that there were multiple hacks, even though Mensch herself turned up in the hacked Podesta emails (which the piece did not disclose). Weeks after this post, it was announced that Mensch had left Heat Street in “mid-December.” There is no indication if Mensch was still at Heat Street when this post was published.

    On December 15, Craig Murray, a “close associate” of Julian Assange, told the Daily Mail that he was a middleman for the leaks and that the handoff took place in D.C. in September. People immediately began tying Rich to Murray, even though Murray’s supposed handoff date (of which there was no evidence) took place months after Rich was murdered.

    Later that day on the radio, Hannity would cite Murray’s account as evidence that Russians were not behind the hacking. Later in the program, Hannity brought up Fox contributor John Bolton’s conspiracy theory from December 12 that if something looked like it was the Russians hacking, it might actually be a false flag in which someone made it look like it was the Russians. Assange agreed with the theory on Hannity’s show: 

    Hannity also called Sen. Lindsey Graham (R-SC) an “idiot” for saying that Russians were involved in hacking:

    Weeks later, on January 3, Hannity returned to Rich, again saying that Rich may have been the source for Wikileaks:

    On January 6, U.S. officials released a report saying that Russians were behind the hacking. Suddenly, Hannity admitted that Russians have been hacking Americans for years:

    On January 12, Guccifer 2.0 denied the report that Russia was behind the hacking.

    Once again, the conspiracy mill died down, with occasional posts on 4chan and Reddit keeping the conspiracy theory alive.

    On February 27, Jack Burkman, the GOP lobbyist who at one point was allied with the Rich family, told the Daily Mail that he had evidence that the Russians killed Rich because Rich had evidence that they were the ones behind the hacking. Burkman’s only source was a “former U.S. intelligence officer” -- “an older man, 65-70 years old, who claims to have been a contractor in Iraq in the 1970s.” None of Rich’s friends or family members have given any indication that Rich had such an explosive secret.

    In mid-March, Stone admitted contact with Guccifer 2.0, but he claimed it was innocuous.

    On March 23, Burkman talked to Sinclair station WJLA in Washington, D.C., about launching a new investigation. Claiming that the investigation would be launched out of “the Seth Rich Center for Investigations” in Arlington, VA, Burkman now claimed to have a team including “a forensic physiologist, a security specialist and George Washington grad students.” But the piece also noted that the Rich family had no part in this effort.

    On April 8, a new conspiracy theory emerged alleging that Guccifer 2.0 was the middleman between RIch and WikiLeaks. Model Robbin Young published screenshots on her website of a purported direct message conversation she had with Guccifer 2.0 from August 25. In it, Guccifer 2.0 claimed that the DNC leak came from someone named “Seth” and responded affirmatively when Young talked about Rich’s murder. WikiLeaks, the subreddit “r/The Donald,” Gateway Pundit, Heat Street, and others immediately ran with the claim.


    Sarah Wasko / Media Matters

    The conspiracy theory came to its most public stage on May 15. That was a week after Obama intelligence chief James Clapper and former acting attorney general Sally Yates testified before the Senate partially on issues relating to Russian hacking, days after Trump fired FBI Director James Comey as a result of the Russian investigation, and hours after The Washington Post reported that Trump gave highly classified information to Russian diplomats in the Oval Office that compromised a valuable intelligence source.

    On that day, Fox News contributor Rod Wheeler told Fox 5 DC, a station owned and operated by Fox News’ parent company, that he had evidence that Rich was in contact with WikiLeaks.

    Sean Hannity pushed the story on his Twitter account shortly after midnight, including by quote-tweeting a vague allegedly hacked email of Podesta’s:

    After retweeting a video of the Fox 5 segment, Hannity affirmatively quote-tweeted someone claiming that Assange had previously said that Rich was his source (which, again, Assange had never actually said).

    The story exploded as conservatives latched onto a tale that ostensibly showed that the focus on Russia was misplaced. Drudge put the story on the top of the site. The subreddit “r/The Donald” went crazy. Pro-Trump media pushed the story hard. Fox News joined in on Tuesday morning. By 10 a.m., Hannity was lashing out at CNN's Oliver Darcy for noticing the trend.

    Hannity then quote-tweeted Robbin Young, whose story about Seth Rich was different from the one Wheeler was pushing and that Hannity was touting. (Guccifer 2.0 claimed that they served as the middleman between Rich and Wikileaks; Assange had implied and Wheeler had stated that Rich was in touch with WikiLeaks directly.) At no point then or later did Hannity ever seem to notice the discrepancy.

    At one point, Infowars’ Paul Joseph Watson even claimed that the Washington Post story about Trump giving highly classified information to the Russians was a hoax intended to cover up the Rich story -- a claim based on Watson completely misreading time stamps on the stories (the Post’s went up before the Fox 5 piece did).

    But soon, the Rich story fell completely apart. The Fox station admitted on May 16 that D.C. police said that Wheeler’s claim was false. Wheeler’s contact with the Rich family turned out to be frequent Fox News guest and Breitbart author Ed Butowsky. Wheeler himself admitted to CNN that he actually had no evidence. Wheeler instead claimed that his comments were reflective of the FoxNews.com piece that ran. Fox News’ piece, by Malia Zimmerman, cited Wheeler as the source of the claim.

    And yet, the transparent bullshit was still enough for pro-Trump media. On May 16, echoing Benghazi conspiracy theories, Gateway Pundit claimed there was a “stand down” order given to police regarding the Rich investigation. An “alt-right” troll asked Trump himself about Rich in the White House, getting no response. Anonymous posts on 4chan linked Rich to Pizzagate, Antonin Scalia’s death, Michael Hastings’ death, and even Media Matters. An anonymous post on 8chan even suggested that Rich was illegally surveilled and then improperly unmasked by former national security adviser Susan Rice.

    Lou Dobbs on Fox Business picked up the line of attack on Rich’s family that had previously begun with WikiLeaks and Infowars, saying there was “a partisan shroud” on Rich’s family:

    Later on May 16, Hannity even declared that Rich’s murder “could become one of the biggest scandals in American history”:

    Later in the show, Hannity talked with American Center for Law and Justice’s Jay Sekulow and former Trump deputy campaign manager David Bossie, focusing on the media being wrong about Russia. Hannity continually brought Rich into the conversation:

    Hannity then had Wheeler himself on the show. Wheeler continued pushing the conspiracy theory, even while admitting that he never had seen the evidence.

    The next day, even more claims collapsed. Newsweek reported that the FBI is not investigating Rich’s death, contra Wheeler’s claims, and a family spokesperson confirmed that D.C. police found no evidence of stolen emails ever being on Rich’s laptop. Fox 5 added an editor’s note that Wheeler had backtracked from claims that he made, but it did not retract the story. The story was in shambles. The Rich family demanded full retractions from Fox 5 and Fox News.

    Still, conservative media persisted.

    On May 18, after Mediaite published a post highlighting people mocking Hannity, Hannity again tweeted his belief in the conspiracy.

    Hannity then discussed the case at length on his show, re-airing Assange’s Dutch TV interview and previous radio interviews.

    On May 19, the Rich family sent a cease-and-desist letter to Rod Wheeler.

    The Russian Embassy in the U.K. trolled everyone when it stated as a fact that Rich was WikiLeaks’ source. Meanwhile, Infowars claimed that The Washington Post was reporting on the Comey memos only as a distraction from the Rich story.

    May 19 is also when Megaupload founder Kim Dotcom inserted himself into the story. Dotcom alleged that he had bombshell information on the case. As Dotcom, who lives in New Zealand, is fighting extradition to the United States to avoid trial for charges including conspiracy to commit racketeering, nearly everyone on the planet saw through the ruse, save for Sean Hannity.

    Hannity brought up the conspiracy theory again that night on his show with Jay Sekulow, apparently just for the purpose of saying that it is important because if true, it would clear Russia entirely.

    Over the weekend, it got even stranger.

    Stone escalated attacks on Rich’s parents, claiming on his radio show Stone Cold Truth they were engaging in “suspicious” behavior.

    Stone also told obvious lies. For instance, he claimed that Craig Murray said Rich was his source. First, Murray did not mention Rich in his comments about serving as a middleman for the emails. Second, Murray said he met his source in September, months after Rich had already been murdered. Third, nothing about what Murray actually did say is credible in the least -- there’s no evidence and nothing has been corroborated. There were other factual errors as well, though “Roger Stone says something factually incorrect” is the rule, not the exception.

    “Dumbest man on the internet” Jim Hoft jumped head-first into the Dotcom conspiracy, even one-upping Hannity by picking up an anonymous 4chan poster whose only claim to knowledge is “I work in D.C.” The post claimed there’s a “panic” in D.C. over the Rich conspiracy theory that right-wing media had been pressing.

    The following day, Hannity would echo this post:

    Hannity even admitted that it was about the Russia story:

    Also on Sunday, Newt Gingrich joined Fox & Friends Sunday and stated outright that Rich was WikiLeaks’ source for DNC emails, even though he had avoided that conclusion in August. Pro-Trump media jumped to promote the interview.

    Another Gateway Pundit post took a video that the Rich family did thanking donors to a GoFundMe campaign and stated that it was actually done to thank conservative media for pushing the conspiracy.

    Elsewhere, self-described “rogue journalist” Caitlin Johnstone said that someone had edited Rich’s Reddit posts. Soon after, she added a “retraction” note to the post following a statement from the Pandas For Bernie Facebook group.

    Early on May 22, Assange was still playing coy about Rich and WikiLeaks

    But by this point, the story was getting attention in the mainstream media -- but only as a conspiracy theory run amok in right-wing media. As Hannity’s conspiracy-mongering had drawn attention, he became a focal point of criticism. The Daily Beast ran a story about Fox News personalities embarrassed by Hannity’s actions.

    Hannity was undeterred:

    On his radio show, Hannity said that he was right about Rich because he had been right about Trayvon Martin, the black teenager shot and killed while walking through a Florida neighborhood:

    (He wasn’t right about Trayvon Martin, by the way.)

    Geraldo Rivera, a perpetual gadfly when it comes to pushing terrible things, also jumped on the conspiracy.

    Elsewhere, the subreddit “r/The Donald” announced plans for a march on D.C. about Rich’s death on its anniversary, claiming 1.1 million people could show up.


    Sarah Wasko / Media Matters

    On May 23, everything came to a head. Rich’s brother personally asked Hannity to stop pushing the conspiracy theories. Shortly thereafter, Fox News retracted its story about Rich, the one that Rod Wheeler originally cited as the basis for his story. A statement from Fox News said that the story did not meet the site’s editorial standards.

    And yet after all of this, Hannity continued to push the story on his radio show.

    On Twitter, Hannity ecstatically promoted Kim Dotcom’s “revelation,” which was a big nothingburger.

    The Rich family then published an op-ed in The Washington Post begging commentators to stop pushing conspiracy theories about their son.

    Hannity then tweeted about the op-ed as if it wasn’t just about him

    Shortly before his television show, Hannity tweeted that he still stood behind everything he had said on the topic, but also that he just was on a call with three of his attorneys:

    On his show, Hannity said that he was stopping talking about the matter “for now” at the request of the Rich family:

    And yet before his show was over, Hannity hinted on Twitter that he was still looking at the story.

    He even retweeted gratuitous praise from Kim Dotcom.

    Meanwhile, Oliver Darcy, who followed the story closely from the beginning, had a list of good unanswered questions for Fox News about Hannity’s despicable and ghoulish actions.

    Hannity then begged for fans to spread the conspiracy theory.

    By morning, a Republican congressman was echoing Hannity.

    Newt Gingrich, after pushing the conspiracy both in August and again on May 21, suddenly said that he didn’t know anything about it, telling The Washington Post, “I don’t know anything about it. … I know exactly what has been said on the various blog sites. ... I think it is worth looking at.”

    The retractions and hedging were much too little and far too late. In the bowels of pro-Trump media, Hannity had become a martyr and the Seth Rich conspiracy theory was gospel.

    The enduring tragedy of the episode is that the Rich family will likely have to live with this delusion bubbling up for a very long time. Even worse, pro-Trump media will say that they are part of it.

    No family deserves that.

    Research assistance provided by Bobby Lewis

  • Punditry On Syrian Airstrikes Is Encouraging Trump To Escalate Tensions With North Korea

    Similar Media Support Helped Enable Iraq War

    ››› ››› BOBBY LEWIS

    After President Donald Trump launched airstrikes against Syria in retaliation for a chemical weapons attack in that country, media figures from across the political spectrum praised his “beautiful” attack, with many also linking the action to the growing threat that another country -- North Korea -- poses to the United States. Effusive media support of military conflict was a key precursor to the Iraq War; the danger of such uncritically hawkish commentary has multiplied under Trump, who sources policy ideas -- and defenses for his conduct -- directly from media.

  • Fox News Goes All In On Its Efforts To Be Trump's Shills

    ››› ››› JARED HOLT

    Following Megyn Kelly’s announcement that she will be leaving Fox News for NBC, the network moved quickly to install pro-Trump host Tucker Carlson into her prime-time slot. Fox’s move cements its ongoing audition to serve as Trump’s go-to network for spreading his agenda, which has included the network devoting disproportionate airtime to his candidacy, then-Fox News CEO Roger Ailes advising Trump, and network figures shielding and defending him from negative coverage. Trump also retreated to the network toward the end of the campaign, and since his election he has considered or selected a number of Fox News figures to serve in his administration.

  • Here Is How Trump's Media Allies Reacted To CIA Report That Russian Government Intervened In Election To Help Trump

    ››› ››› BOBBY LEWIS

    After an anonymous source within the Central Intelligence Agency told The Washington Post the agency has “high confidence” that the Russian government intervened in the 2016 election to assist President-elect Donald Trump, right-wing media outlets quickly sought to delegitimize the allegations by claiming the CIA is too partisan to be trusted, or that the hacking was in reality a “false flag” attack by another actor. 

  • Possible Trump Pick John Bolton Says Allegations Of Russian Electoral Interference Could Be A “False Flag”

    Bolton Previously Suggested Sanders Supporters May Have Hacked DNC In A “Disinformation” Effort To Implicate Russia

    Blog ››› ››› ZACHARY PLEAT

    Fox News contributor John Bolton aided President-elect Donald Trump’s efforts to undermine the CIA’s assessment that Russia intervened in the 2016 election on Trump’s behalf, repeatedly suggesting the hacking could be a “false flag operation.” Bolton was previously under consideration for secretary of state and is currently a front-runner for deputy secretary of state in the Trump administration.

    The Washington Post reported on December 9 that “the CIA has concluded in a secret assessment that Russia intervened in the 2016 election to help Donald Trump win the presidency.” An anonymous U.S. official briefed on the intelligence said this was “the consensus view” of the intelligence community. Trump, in a Fox News Sunday interview that aired on December 11, called the assessment “ridiculous,” adding that he doesn’t “believe it at all.”

    Bolton, in appearances on Fox News on December 11 and 12, suggested that the hacking could have been a “false flag operation” meant to misleadingly implicate Russia.

    On Sunday’s America’s News Headquarters, Bolton acknowledged the seriousness of a foreign government intervening in the presidential election, but questioned the assessment that Russia did so. Bolton said, “It’s not at all clear to me, just viewing this from the outside, that this hacking into the [Democratic National Committee] and the [Republican National Committee] computers was not a false flag operation.” Bolton claimed that, because the FBI was unable to find evidence that Russia had hacked Democratic presidential nominee Hillary Clinton’s private server, it was unlikely that Russia would have hacked the DNC and RNC computers and left fingerprints for the CIA to find. Bolton’s claim was based on the unfounded assumption that Russia did successfully hack Clinton’s computer. Bolton also suggested that it was possible someone in the Obama administration or the intelligence community was behind the alleged false flag, answering that “we just don’t know” when asked if he believed that could have happened.  

    Later Sunday on Fox Report, Bolton defended his assertion, saying that he meant to call the CIA’s assessment a “false flag in the sense that this conclusion that the Russians did it, I think, is arrived at too easily.”

    On Monday’s Fox & Friends, Bolton then said, “I think it’s at least a question to be asked, whether or not this was a false flag operation with some foreign government other than Russia.”

    During his Fox & Friends appearance, Bolton also addressed news reports about his comments from the previous day, saying they claimed "I said on Fox yesterday that I thought the Obama administration had conducted the hack into the RNC and the DNC," and calling it “typical bad reporting." He added, “I have never believed that. I didn’t believe that yesterday, I don’t believe it today.” But both CBS News and Politico explained that Bolton in fact did suggest just that. From the CBS News article (emphasis added):

    Though Bolton didn’t elaborate on the term “false flag,” he seemed to be suggesting that someone in the Obama administration or the intelligence agencies could have been attempting to falsely lead the public into believing Russia was to blame for the hacking.

    Shawn followed up by asking, “Are you actually accusing someone here in the administration or in the intelligence community of trying to throw something?”

    Bolton was not specific: “We just don’t know,” he replied. “But I believe that intelligence has been politicized in the Obama administration to a very significant degree.”

    After Bolton made his third appearance on Fox to claim that the hacking could be a “false flag operation,” former Trump foreign policy adviser Carter Page said the “U.S. government might have deliberately orchestrated cyberattacks to make it look as though they were coming from Russia,” according to New York Times reporter Ivan Nechepurenko.

    This is not the first time Bolton has tried to discredit accusations that Russia interfered in the election. In July, while discussing the first dump of DNC emails by WikiLeaks, Bolton suggested that supporters of Democratic presidential candidate Bernie Sanders might have actually hacked the DNC and framed Russia. Bolton claimed, “Somebody who wanted to cast blame on the Russians could put in those indications of other Russian hacking efforts. If I were a Bernie Sanders supporter, and I wanted [the DNC emails] out, and I were good at computers, maybe I'd do that.”

  • The Right-Wing Media’s Government Takeover, Via Donald Trump

    Trump Has Picked -- Or Considered -- Over A Dozen Right-Wing Media Veterans For His Administration

    ››› ››› ZACHARY PLEAT

    President-elect Donald Trump has picked -- or considered -- nearly a dozen people who have worked in right-wing media, including talk radio, right-wing news sites, Fox News, and conservative newspapers, to fill his administration. And Trump himself made weekly guest appearances on Fox for a number of years while his vice president used to host a conservative talk radio show.

  • Pundits Defend Trump’s Dangerous Phone Call With Taiwan’s President

    Experts In Asian Pacific Studies And International Relations Warn It “Raises The Risk Of Diplomatic Disaster”

    ››› ››› NINA MAST

    Pundits are defending President-elect Donald Trump’s protocol-shattering phone conversation with Taiwan president Tsai Ing-wen as “terrific” and saying it will have “no cost to America,” but experts in Asian Pacific studies and international relations warn that the move “does not bode well for US-China relations” and “raises the risk of diplomatic disaster.”

  • What To Know About Fox Contributor And Possible Trump Secretary Of State John Bolton

    Trump Rumored To Be Considering Warmonger And Benghazi Conspiracy Theorist As Nation’s Top Diplomat

    ››› ››› CRAIG HARRINGTON & CAT DUFFY

    President-elect Donald Trump is reportedly considering numerous right-wing media personalities and cast-off Republican figures for key positions in his incoming administration. John Bolton, a former U.S. ambassador to the United Nations under President George W. Bush and a longtime Fox News contributor, is seen as a front-runner for secretary of state.

  • Neither Fox News Nor Donald Trump Wants Debate Moderators To Fact-Check Candidates

    ››› ››› NICK FERNANDEZ

    Fox figures are supporting fellow Fox host and debate moderator Chris Wallace and Republican presidential nominee Donald Trump’s argument that moderators should not fact-check candidates during the presidential debates, suggesting that “it’s not the job” of moderators and that it would be “crazy” to think otherwise. Yet fact-checking services have found that 70 percent of Trump’s claims are “mostly false,” “false,” or “pants on fire” lies.

  • Another Muslim Brotherhood Conspiracy Theorist Becomes A Trump Adviser

    ››› ››› CYDNEY HARGIS

    Former Minnesota Rep. Michele Bachmann is now advising Republican presidential nominee Donald Trump, adding to the list of Trump influencers who have peddled the right-wing media conspiracy theory that Hillary Clinton aide Huma Abedin is a “Muslim Brotherhood” operative. Bachmann, who formally requested a federal investigation into Abedin and others in the federal government, joins conspiracy theory-spouting Trump associates Stephen Bannon, Sean Hannity, and Roger Stone.