Robert Stacy McCain

Tags ››› Robert Stacy McCain
  • How much did the Washington Times sell for after all?

    Blog ››› ››› KARL FRISCH


    Yep, the right-wing DC rag that never turned a profit was sold back to Rev. Sun Myung Moon -- the man who believes he is Christ returned to earth (seriously) -- for $1 after more than a year of turmoil.

    So, what did right-wing internet types have to say when the Washington Post Co. sold Newsweek for the same price?

    Media Research Center founder Brent Bozell issued the following statement:

    There's something entirely believable about the Newsweek sale. A left-winger pretending to be centrist sold it to another left-winger pretending to be centrist. Newsweek is a dying magazine because no one wants to read their left-wing propaganda masquerading as 'news.' The $1 price tag, then, is probably just about right.

    I haven't been able to find a statement from Bozell yet on the Times' identical sale price. So, if Newsbusters managing editor Ken Shepherd -- who posted Bozell's statement with the note that Newsweek was sold to "the guy from RoboCop Sidney Harman, for a grand total of one dollar" -- has one, let's have it.

    Robert Stacy McCain called Newsweek's sale, "Jon Meacham's $1 Legacy" but apparently hasn't had time to write about the identical sale price of the Times.

    Hotair had fun at Newsweek's expense too. Under the headline "Good news: Newsweek sold -- for a dollar," Allahpundit wrote:

    Technically it's a dollar plus an agreement to assume their huge financial liabilities, but if you throw me an opportunity for a headline that sweet, I'm going to take it every time.

    What are Allahpundit's thoughts on the Times' sale price? Crickets as far as I can tell.

    I could keep going but you get the picture.

  • Hacked: Word of emails' theft quickly spread from blogs of climate-change skeptics to right-wing political blogs

    ››› ››› TODD GREGORY

    After hackers reportedly stole emails from the University of East Anglia's Climatic Research Unit (CRU), word of the criminal breach and use of the emails to attempt to undermine the overwhelming consensus on global warming moved from the blogs of climate-change skeptics, where links to the emails were originally posted by anonymous commenters, to foreign media outlets and right-wing political blogs. Media Matters for America tracks the story's movement across the Internet, which took less than two days and culminated in a call by Sen. James Inhofe (R-OK) for an investigation into "the IPCC and on the United Nations on the way that they cooked the science to make this thing look as if the science was settled."

  • Right wing smears scientific consensus on global warming as a "cult"

    ››› ››› JOCELYN FONG

    Following the release of reportedly stolen emails from the Climate Research Unit (CRU) at the University of East Anglia, numerous right-wing media figures have attempted to undermine the case for action against global climate change by comparing the scientific consensus that human activity is driving global warming to a "cult." However, as the Union of Concerned Scientists has stated, the scientific understanding of climate change is "based on the work of thousands of scientists from hundreds of research institutions" and "[t]he e-mails provide no information that would affect" this understanding.