Premiere Radio Networks

Tags ››› Premiere Radio Networks
  • Rush Limbaugh Silent After Politico Magazine Piece Details His Business Woes

    Blog ››› ››› CRISTINA LOPEZ

    Rush Limbaugh responded with uncharacteristic silence to the Politico Magazine piece that detailed the business woes of his long-running radio program.

    Limbaugh completely ignored the contents of the May 24 article during the three hours of his show that aired on the same date. According to Politico Magazine, Limbaugh also ignored “multiple interview requests” before the piece was published.

    The news items of the day that he did feel compelled to rant about included a tropical storm forecast piece. The host signed off of his May 24 show saying there had been “absolutely nothing in the news.”

    Politico Magazine says Limbaugh’s radio show is, “as a business proposition, … on shaky ground” because of the ongoing advertiser boycott largely pushed by the Media Matters campaign “Flush Rush,” which came as a response to the radio host’s infamous tirade in which he referred to then-Georgetown law student Sandra Fluke as a “slut.” Because Limbaugh has been branded with a “scarlet letter among national brand advertisers,” as talk radio consultant Holland Cooke told Politico Magazine, major radio stations have dropped The Rush Limbaugh Show from their lineup in the past year.

    Graphic by Sarah Wasko

  • Politico Magazine: “Limbaugh’s Show Is On Shaky Ground”

    Blog ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

    Politico Magazine reports that due to an ongoing advertiser boycott organized in part by Media Matters, the business side of Rush Limbaugh’s long-running radio program “is on shaky ground,” crediting the efforts of “Flush Rush” as “the rare boycott that actually worked."

    In a piece for Politico Magazine, Ethan Epstein highlights how in the wake of ongoing fallout over his tirade attacking then-Georgetown law student Sandra Fluke as a “slut,” Limbaugh has been dumped by “some very powerful” affiliates in major markets like New York, Boston, and Los Angeles. Epstein explains that even though it’s been four years since Limbaugh’s infamous Fluke comments, “reams of advertisers still won’t touch him” thanks to a successful boycott campaign that Media Matters and independent organizers helped spearhead.

    Limbaugh’s broadcast woes follow a 2015 Wall Street Journal report that cited Limbaugh's Fluke comments to explain increasing reluctance from national advertisers to place ads on talk radio programming, causing the rates for these ads to precipitously drop in recent years while damaging stations’ ad revenues.

    Epstein quotes a talk radio consultant noting that Limbaugh, whose massive $400 million contract expires this summer, now suffers from a “scarlet letter among national brand advertisers.”  

    From Politico Magazine:

    And yet, there are signs that all is not well in the Limbaugh radio empire. Because even as his influence is sky high and his dominance at the top of talk radio remains unchallenged, as a business proposition, Limbaugh’s show is on shaky ground. In recent years, Limbaugh has been dropped by several of his long-time affiliates, including some very powerful ones: He’s gone from WABC in New York, WRKO in Boston and KFI in Los Angeles, for example, and has in many cases been moved onto smaller stations with much weaker signals that cover smaller areas.

    Why? Because four years after Limbaugh called Georgetown law student Sandra Fluke a “slut” on air, spurring a major boycott movement, reams of advertisers still won’t touch him. He suffers from what talk radio consultant Holland Cooke calls a “scarlet letter among national brand advertisers.” And for someone who has said that “confiscatory ad rates” are a key pillar of his business, that spells trouble. (Limbaugh ignored multiple interview requests.)

    […]

    And most consequentially, David Brock’s liberal watchdog Media Matters for America launched a $100,000 (at least) campaign calling for advertisers to refuse to buy time on Limbaugh’s show and for local affiliates to jettison it. The anti-Limbaugh faction came up with the social media-friendly slogan “Flush Rush.” The group’s efforts met considerable success in the months that followed. Dozens of companies, including Netflix, JCPenney and Sears, announced they would boycott Limbaugh’s show. Most have yet to return. And the increasing popularity of platforms like Twitter, which can be used to stoke outrage and promote boycotts, makes it highly unlikely they ever will.

    The Sandra Fluke incident “did a lot of harm to talk radio,” Darryl Parks says. “Thirty-eight percent of revenue disappeared overnight.” And the damage was not limited to Limbaugh; he hurt all of talk radio, including even some liberal hosts. Certain programs—Michael Savage, for example, and in an earlier era, Bob Grant—had always been considered “toxic” by some advertisers, but after the Fluke incident, entire stations—or indeed, the entire format of talk radio—were deemed no-go zones by blue chip brands.

    Advertisers continue to leave and stay away thanks to a dedicated group of independent organizers in the Flush Rush and #StopRush communities. Their participation matters and is having a big effect.

    Onward!

  • Right-Wing Media Lash Out Over President Obama’s Call For Protections For Transgender Students

    ››› ››› NICK FERNANDEZ

    President Obama is expected to announce “a sweeping directive” that will instruct public school districts around the country “to allow transgender students to use the bathroom that matches their gender identity” in order to prevent discrimination. Right-wing media figures are already lashing out at the initiative claiming it is driven by “a fringe movement of nutters” and peddling the myth that protections for transgender students will lead to the sexual assault of girls.

  • Sean Hannity's Latest Clinton Attack Traces Back To Conspiracy Website That Writes About Aliens

    Blog ››› ››› ANDREW LAWRENCE

    Sean Hannity cited a report originating from a website filled with conspiracy theories -- including claims that UFOs had risen from the sea near England -- to baselessly claim that 20,000 of Hillary Clinton's emails may be released by the Kremlin.

    On the March 10 edition of The Sean Hannity Show, Hannity claimed that “there’s a report out today the Kremlin may release 20,000 of Hillary’s hijacked and hacked emails,” citing GatewayPundit, Russia Today (RT), and the Associated Press (AP).

    While RT and AP did not report on the claim, a post on GatewayPundit cited WhatDoesItMean.com to claim that "the Kremlin is debating whether to release the 20,000 emails they have hacked off of Hillary Clinton's server." 

    Currently, WhatDoesItMean.com boasts front page headlines such as “Northern England Stunned After British Fighter Jets Battle UFO,” “Russia Warned Of ‘Wrath Of God’ Event As West Prepares To Honor New Planet With Satanic Ritual,” “Music Icon Prince Dies After Obama Regime Fails To Heed Russian Warning,” and “Mysterious Planet Ejected From Black Hole At Center Of Galaxy Warned Could Soon Impact Earth.” 

    Hannity’s dubious claim comes after the presumptive Republican presidential nominee Donald Trump received widespread criticism for citing The National Enquirer to hype a conspiracy theory that Ted Cruz’s father had been involved in the JFK assassination. While media figures have called for their colleagues to better address Trump’s conspiracy theories, Hannity has embraced Trump’s strategy. Hannity has encouraged Trump to cite false statistics from hoax websites before and has endorsed the candidate.

    According to The New York Times, there has been no evidence that Clinton's email was hacked by foreign governments.