Mark Martin

Tags ››› Mark Martin
  • Christian Broadcasting Network Duped By CFL-Poisoned Foot Hoax

    Blog ››› ››› SHAUNA THEEL

    The Christian Broadcasting Network's The 700 Club irresponsibly aired a photo that it said "allegedly shows what happened to a man after he stepped onto a broken CFL and his foot became infected with mercury poisoning." But the photos, which have circulated online, are believed to be a hoax because the damage they show is unlikely to have come from the small amount of mercury present in energy-efficient compact florescent lamps (CFLs).

    The November 27 edition of Pat Robertson's The 700 Club aired graphic images of a foot that was "allegedly" injured from stepping on a broken CFL:

    The images originally came from e-mails highlighting what appeared to be a flyer from Caterpillar equipment dealer WesTrac, but that Australian company said that it did not create the document. The images were later circulated in a Salisbury, MD, fire department newsletter, but according to the website Snopes -- which specializes in exposing online hoaxes - fire department officials later stated that they believe they were duped by an "Internet-falsehood":

    Although attempts were made to verify the validity of the information, initial Internet searches provided no compelling evidence to dispute the information. We now believe that the information we used as the basis for our April 2012 Newsletter was an Internet-falsehood which started circulating numerous years ago and had an ulterior motive and purpose.