Hannity

Tags ››› Hannity
  • Politico: Secret Service Veterans “Strongly Denounce” Gary Byrne’s Crisis Of Character

    Blog ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

    A new report from Politico highlights criticism from several Secret Service veterans targeting an upcoming anti-Hillary Clinton book from former Secret Service officer Gary J. Byrne. Those current and former Secret Service members argue Byrne “was too low-ranking” to have witnessed the gossipy events he details in the book and suggest he is lying for political and financial benefit.

    Byrne’s Crisis of Character, which is set to be released next week, has received widespread promotion from conservative media outlets. Presumptive Republican presidential nominee Donald Trump has plugged the book several times on Twitter, claiming it shows Clinton does not have the temperament to be president. Trump also referenced the book during a June 21 Fox & Friends appearance, saying “her Secret Service agent” claims “she’s a total mess.”

    Unsurprisingly, the Drudge Report, which has repeatedly promoted allegations from Crisis of Character, reports that Byrne will give his first TV interview promoting the book on Sean Hannity’s Fox News show (Hannity has already pushed the book, including during an interview earlier this month with Trump).

    In contrast to the widespread praise from Trump and right-wing media outlets, Secret Service veterans think Byrne’s book is not credible. In a June 21 article, Politico reports complaints about the book from “several high-level members of Secret Service presidential details,” who say Byrne is “inflating his role,” relaying unverified gossip, and making “security harder by eroding the trust between agents and the people they protect.”

    The nonpartisan Association of Former Agents of the United States Secret Service (AFAUSSS) will reportedly release a statement ripping the book, which Politico says “very carefully calls Byrne a liar.”

    From Politico:

    On Tuesday, AFAUSSS, which is strictly nonpartisan, is set to release a statement blasting Gary Byrne author of “Crisis in Character,” saying members “strongly denounce” the book, which they add has made security harder by eroding the trust between agents and the people they protect.

    “There is no place for any self-moralizing narratives, particularly those with an underlying motive,” reads the statement from the group’s board of directors, which says Byrne has politics and profit on his mind.

    AFAUSSS rarely issues public statements of any kind.

    The book has rankled current and former members of the Secret Service, who don’t like anyone airing their business in public — but who also take issue with Byrne inflating his role. Byrne was a uniformed officer in Bill Clinton’s White House. But that’s the lowest level of protection within the White House and around the president.

    People familiar with West Wing security laugh at the idea that Byrne or any uniformed officer ever would have walked in on Bill Clinton anywhere, whether in a meeting or, as a New York Post article over the weekend claims, in the middle of a make-out session in the Map Room with the late daughter of former Vice President Walter Mondale. The Secret Service presidential detail would have stopped him. (That affair was a well-worn rumor during the Clinton years, though strongly denied by Eleanor Mondale, who died of brain cancer in 2011.)

    [...]

    The group’s statement, which POLITICO obtained in advance of its release, very carefully calls Byrne a liar.

    “One must question the veracity and content of any book which implies that its author played such an integral part of so many [claimed] incidents. Any critique of management by one who has never managed personnel or programs resounds hollow. Additionally, why would an employee wait in excess of ten years after terminating his employment with the Service to make his allegations public?” it reads.

  • Fox Overlooks Trump’s Middle East Business Ventures While Hyping His Clinton Foundation Criticism

    ››› ››› TYLER CHERRY

    While pushing presumptive Republican presidential nominee Donald Trump’s criticisms of the Clinton Foundation for accepting charitable donations from Middle Eastern countries, Fox News personalities failed to note Trump’s business ties in the Middle East and his campaign manager Paul Manafort’s previous work with dictatorial regimes.

  • The Media Has A Rudy Giuliani Problem

    ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

    News networks have repeatedly hosted former New York City Mayor Rudy Giuliani after terror attacks despite his divisiveness. Giuliani consistently uses his appearances on news programs to fearmonger about Muslims, blame President Obama for terror attacks, or advocate for divisive policies such as surveillance of Muslim communities.

  • A Guide To Hannity's Desperate Defenses Of Trump

    ››› ››› JULIE ALDERMAN

    Fox News host Sean Hannity, a staunch supporter of presumptive GOP nominee Donald Trump, has defended Trump numerous times, backing him when journalists and experts criticized his “racist” comments about a judge, debunked his claims, and dubbed his policy proposals “fact-free.”

  • Conservative Media Are Making Violent Anti-Trump Protests Clinton’s Responsibility

    Clinton Campaign Has Denounced Anti-Trump Violence, While Trump Himself Has Regularly Instigated Violence

    ››› ››› TYLER CHERRY

    Right-wing media figures are calling on Democratic presidential candidate Hillary Clinton to condemn violence that broke out at presumptive GOP presidential nominee Donald Trump’s campaign rally, ignoring that her campaign denounced the violence the night of the protests. Conservative media figures previously defended Trump when violent protests broke out at his rallies, despite many major media outlets noting that Trump’s rhetoric has incited and encouraged the violence.

  • How Conservative Media Enabled Trump’s Outrageous Lies

    ››› ››› CYDNEY HARGIS & JARED HOLT

    Presumptive GOP presidential nominee Donald Trump and conservative media figures repeatedly enabled each other to spread baseless smears and outright lies throughout the Republican presidential primary election cycle. Voices in conservative media repeatedly legitimized Trump’s debunked conspiracies, policy proposals, and statistics, some of which echoed longtime narratives from prominent right-wing media figures.

  • Fox News: Where An Indicted Anti-Abortion Extremist Can Go To Push Lies

    Blog ››› ››› RACHEL LARRIS

    Fox’s evening news programs routinely misinform viewers on reproductive rights issues, disproportionately relying on extreme anti-choice figures and deceptive smear campaigns to deliver their message, according to a new Media Matters study. During a recent 14-month period, Fox News’ guests, hosts, and network correspondents all helped propagate the false claims that Planned Parenthood sold fetal tissue and used government funds to illegally pay for abortions, and that a series of deceptively edited videos produced by the anti-choice Center for Medical Progress (CMP) were accurate.

    Media Matters analyzed 14 months of Fox News’ evening programs, looking at discussions of abortion-related topics on the shows Special Report with Bret Baier, On The Record with Greta Van Susteren, The O’Reilly Factor, The Kelly File, and Hannity. Since July 15, 2015, Fox’s evening news programs have repeatedly spread CMP’s false allegations that Planned Parenthood was breaking laws in its handling of fetal tissue. Media Matters, a federal judge, an independent analysis, and numerous media outlets have found that CMP’s videos were deceptively edited (CMP was named Media Matters’ Misinformer of Year); 13 states and the U.S. Department of Health and Human Services have investigated the allegations and cleared Planned Parenthood of any wrongdoing; and CMP’s founder and an associate were indicted for the fraudulent actions they took in making the videos.

    Nevertheless, Fox’s evening news programs have repeated CMP’s false claims as though they were true and falsely claimed that the videos were accurate.

    From July 15, 2015, through March 6, 2016, Fox News evening show hosts, guests, and correspondents made 384 statements or claims that Planned Parenthood was “harvesting,” or “profiting” from the sale of, fetal tissue and 378 statements or claims that CMP’s videos or work were accurate, even going as far as to refer to the discredited smear campaign as “journalism.” In contrast, Fox’s hosts, guests, and correspondents made only 55 statements or claims that Planned Parenthood was not, in fact, selling fetal tissue and 84 statements or claims that CMP’s videos weren’t accurate.

    Fox News helped CMP not only by repeatedly reporting on, replaying, or commenting on 11 of CMP’s deceptively edited videos, but also by hosting the person responsible for the entire smear campaign, David Daleiden, seven times from July 15 through September 4, including in an hour-long Fox News Special, “Hidden Harvest,” which was devoted to the group’s baseless allegations. Daleiden appeared seven times on Fox’s evening news programs during the course of the study, and he has also made additional appearances since the study ended in March.

    And Daleiden wasn’t the only self-identified anti-choice person featured on the network. Fox’s evening news programs overwhelmingly favored those who identify as anti-choice versus those who identify as pro-choice. In segments on Fox’s evening news programs that discussed abortion or abortion-related topics, people who self-identify as anti-choice made up 36 percent of appearances, whereas people who self-identify as pro-choice comprised only 6 percent.

    Media Matters also ran a secondary analysis on whether individuals who didn’t explicitly identify as anti-choice more often cited statements containing accurate or inaccurate information about four types of prevalent misinformation about abortion, Planned Parenthood or the Center for Medical Progress. We found that those who consistently cited anti-choice statements accounted for 9 percent of appearances and those who mostly cited anti-choice statements accounted for 25 percent of appearances. All combined, 70 percent of appearances on Fox News evening programs were made by people who either self-identified as anti-choice or consistently or mostly made anti-choice statements, compared to the combined 5 percent of appearances by either pro-choice-identified or pro-choice-leaning people.

    Overall, Fox also shared nearly two dozen times the false claim that Planned Parenthood uses Medicaid funding to pay for abortions outside of the legal limitations, spreading the claim (without countering it in equal measure) on Hannity and The O’Reilly Factor.  Additionally, any time a person on a Fox evening news program asserted -- or cited a claim -- that some kinds of birth control act as abortifacients, no speaker in the segment challenged those statements or discussed the medical community’s consensus that no contraceptive device or medication currently available is equivalent to an abortion.

  • Trump Gave Money To Organization With “Years-Long” Relationship With Fox Host Sean Hannity

    While Hannity Defended Trump On Fox News, He Failed To Disclose Personal Ties To Veterans Group That Received Trump Donation

    Blog ››› ››› NICK FERNANDEZ

    Best Friends!
    Fox News host Sean Hannity has vehemently defended Donald Trump from criticism surrounding his alleged donations to various veterans groups. But Hannity failed to disclose his own ties to one of the veteran’s organizations that received a donation from Trump.

    According to The Washington Post, as Hannity went to bat for Trump on the issue of donations to veterans groups on the May 31 edition of his Fox News show, he failed to disclose his “years-long relationship with one of the groups Trump had just chosen for a donation”:

    What Hannity didn't say on air was that he had a years-long relationship with one of the groups Trump had just chosen for a donation. The charity, Freedom Alliance, received a $75,000 gift.

    That money had originally come from other big donors, who had entrusted it to the Donald J. Trump Foundation, on the promise that Trump would pass it along to individual veterans groups.

    On Wednesday, there were conflicting accounts of Hannity's current connection to the group. In a statement, a Fox News spokeswoman said Hannity no longer works with Freedom Alliance.

    "Sean Hannity has generously donated to, and proudly worked in the past with the Freedom Alliance organization, but has not worked with them for a number of years, including the current election cycle,” a Fox News spokeswoman wrote.

    But the president of Freedom Alliance told The Washington Post in a telephone interview that Hannity still remained informally connected to the group, telling others about its work. Hannity is not listed as an officer or employee of the group in its tax filings.

    Trump has enjoyed a cozy relationship with Hannity since declaring his candidacy, with Trump at one point suggesting their close relationship was as if the two were “twins.” Hannity has also been heavily criticized for being “very soft” with Trump in interviews.

    Hannity has defended himself by asserting, “I’m not a journalist, I’m a talk show host” and said on his radio show, that he’s not critical of Trump or Cruz because he wants the Republican nominee to win. He has also said he “absolutely plead[s] guilty” to “going soft in interviews on Republicans.”

    Fox News as an institution has also defended Trump’s delayed donations to veterans groups, with various hosts suggesting they were “disturbed by” media “giving [Trump] a hard time” and that “there’s something to be said for” the donation. Even Bill O’Reilly dishonestly argued that “there was no data … that said [Trump] didn’t give the money” to veterans groups and that the story was “fabricated by anti-Trump people in the press.” But according to CBS News, much of the money that was donated was dated “May 24, the day The Washington Post published the story questioning whether he had distributed all of the money."

  • STUDY: How Cable News Talks About Abortion

    Anti-Choice Speakers And Misinformation Dominate Abortion Coverage On Evening Cable News

    ››› ››› RACHEL LARRIS & SHARON KANN

    A Media Matters study of 14 months of evening cable news programs found that discussions of abortion were weighted toward anti-choice speakers, which resulted in widespread misinformation on the topic. Of the three networks, Fox News aired the largest number of inaccurate statements about the most prevalent abortion-related myths, and MSNBC was the most accurate.