Gateway Pundit

Tags ››› Gateway Pundit
  • “A Republican Munich”: Conservative Media React To Cruz-Kasich Alliance To Stop Trump

    ››› ››› BOBBY LEWIS

    Republican presidential candidates Sen. Ted Cruz (R-TX) and Gov. John Kasich (R-OH) announced a plan to mutually shift resources in upcoming contests to increase the odds of denying front-runner Donald Trump a majority of delegates before the GOP convention. Some conservative media figures have criticized the candidates' decision, calling it “unreal” and "the equivalent of a Republican Munich."

  • Right-Wing Media Can't Believe Hillary Clinton Has Hot Sauce In Her Bag

    ››› ››› BRENNAN SUEN

    Right-wing media figures attacked Hillary Clinton for saying that she always carries hot sauce with her during an interview with a New York hip-hop radio show, attacking her for “pandering” and “casual racism.” But Salon reports that Clinton “has been talking about carrying hot sauce since 2008,” and various outlets over the years have reported that Clinton “packed pepper sauce” in her bag and had “a collection of more than 100 hot sauces” when she was first lady.

  • Right-Wing Media Lose It After Obama Dances The Tango


    Right-wing commentators ripped President Obama for dancing the tango at a state dinner in Argentina a day after the terrorist attacks in Brussels, Belgium, criticizing him for "dancing the night away" "while Brussels burns." Meanwhile, journalists and analysists slammed conservative media figures' "easy attacks," noting that right-wing media would have criticized Obama "either way," regardless of whether he continued on or cut his trip short following the Brussels attacks.

  • Conservative Media Get Into "Formation" To Attack Beyonce's Super Bowl Performance

    ››› ››› BRENNAN SUEN

    Right-wing media attacked Beyoncé's Super Bowl halftime performance of her new song which reportedly features "implicit commentary on police brutality, Hurricane Katrina and black financial power." Conservative figures called the performance "anti-cop," criticized Beyoncé for bringing race "into the halftime show," and attacked the women performers for being "dressed like prostitutes."

  • Right-Wing Media Bemoan University Of Missouri President's Resignation: His Only Crime Was "Being A White Man"

    ››› ››› KATIE SULLIVAN

    Right-wing media sharply criticized the resignation of University of Missouri President Timothy M. Wolfe after a wave of protests over racial tensions erupted on the university's flagship campus. Several conservative media figures attacked the protesters, calling them "thugs" and a "mob," and claimed that Wolfe was "forced to resign" for the "crime of being a white male."

  • "It Was My Fault": Hugh Hewitt Caves To Criticism From Right-Wing Media, Drops Defense Of Questions He Now Says Trump "Misunderstood"

    ››› ››› ALEX KAPLAN

    After withering criticism from right-wing media figures, conservative radio host Hugh Hewitt now says that Republican presidential candidate Donald Trump "legitimately misunderstood" the foreign policy questions Hewitt asked him during a recent interview, which he initially defended as "fair." Hewitt's backtracking comes just before the second Republican presidential debate, at which Hewitt will join a question-and-answer session that he insists will not be affected by the blowback from his interview with Trump.

  • Fox Nation Promotes Absurd Conspiracy Theory That EPA "Foul[ed] Up" Animas River "On Purpose"

    Blog ››› ››› KEVIN KALHOEFER

    On August 12, republished portions of a post by The Gateway Pundit headlined, "Letter to Editor PREDICTED COLORADO EPA SPILL One Week Before Catastrophe So EPA Could Secure Control of Area." Fox Nation highlighted the portion of the Gateway Pundit post in which author Jim Hoft wrote: "The letter detailed verbatim, how EPA officials would foul up the Animas River on purpose in order to secure superfund money. If the Gold King mine was declared a superfund site it would essentially kill future development for the mining industry in the area. The Obama EPA is vehemently opposed to mining and development." also cited the letter in an August 12 post claiming "[e]vidence suggests that the EPA's Animas wastewater spill was purposeful for gaining Superfund money." The conspiratorial letter was also republished in The Wall Street Journal, although The Journal described the spill as an "accident" and only cited the letter to suggest further EPA action "may make the situation worse."


    BP's Biggest Defenders At Fox Now Comparing EPA Spill To Deepwater Horizon Disaster

    The Conservative Media's Faux Outrage Over The EPA Mine Spill

  • The Rise And Fall Of Right-Wing Media's Fake Theory That Harry Reid Was Beaten Up

    Blog ››› ››› LIBBY WATSON

    Right-wing media have baselessly speculated for months that Sen. Harry Reid (D-NV) was injured in a physical altercation, and now, a Las Vegas man claims to have invented the false rumor to see whether it might become fodder for the conservative media bubble. 

    Reid accidentally sustained extensive injuries to his face and ribs on January 1, while exercising at his home.

    In the months that followed, right-wing media ran wild with speculation that Reid was lying about his injuries -- on the March 27 edition of his radio program, Rush Limbaugh claimed Reid was "behaving like somebody who may have been beaten up." published an "investigation" into Reid's story, going so far as to obtain "a copyrighted digital image" of the model floor plan of Reid's home is based on, and claiming it had "uncovered facts that appear to discredit Reid's version of the home exercise," such as the distance between his shower door and his bathroom cabinets. John Hinderaker, who runs the conservative Powerline blog, helped spearhead the conjecture. Only four days after Reid's injuries were reported, Hinderaker noted that "[s]ome are speculating that he had a run-in with Las Vegas underworld characters," though admitting there "is zero evidence for that." On March 28, Hinderaker asked: "Was the Senate Majority Leader in the pocket of the Mafia? That seems like a question worth exploring."

    With the right-wing rumor mill churning, a Las Vegas man has come forward saying he duped the conservative talking heads with phony rumors about Reid. Lawrence Pfeifer told the Las Vegas Sun on April 26 that he "started a false rumor that the injuries suffered by Senate Minority Leader Harry Reid several months ago were the result of an attack by Reid's brother ... after becoming appalled that right-wing political blogger John Hinderaker published a rumor that Reid's injuries stemmed from an assault by a Mafia enforcer."  Using the name Easton Elliott in his dealings with Hinderaker, "he pitched his fake story about the Reid brothers' supposed fight to Hinderaker, author of the Power Line blog, to test whether the blogger would publish it." 

    Pfeifer's false story first appeared in an April 3 Powerline post which relayed the account of Easton Elliott. Hinderaker reported that Elliot had seen Reid's brother, Larry Reid at an Alcoholics Anonymous meeting on New Year's Eve, bloodied and "visibly intoxicated":

    Some time between 10:00 and 11:30 p.m., a man entered the meeting. His appearance was striking: there was blood on his clothing, beginning around his midsection. His left hand was swollen. He appeared to be somewhat intoxicated and was visibly agitated. He introduced himself as "Larry."

    In a group discussion that was heard by a number of people, Larry said that he had just had a fight with a family member. Larry said he had been at a family get-together, and he didn't remember much about the fight because he had blacked out. When he came to, he was rolling on the ground, fighting with a family member, and his clothes were bloody. Now, he said, he was frightened that the Secret Service would come after him.


    Easton Elliott didn't think much more about Larry until, several weeks later, he saw a newspaper story about Larry Reid, Harry Reid's brother, being arrested for DUI and assaulting a highway patrolman. The story was accompanied by a photograph, and Elliott immediately recognized Larry Reid as the "Larry" who had attended the AA meeting on New Year's Eve. 

    Pfeifer told the Las Vegas Sun that he had included details that "should have been seen as red flags, including that AA allows intoxicated individuals to attend meetings on New Year's Eve and Christmas Eve." 

    But the tall tale spread quickly through right-wing media. Limbaugh read parts of the Powerline post on his show, saying "Hinderaker can't vouch for it. Neither can I. But if what he says about the AA meeting is accurate, then the inferences seem reasonable ... So, bottom line, somebody attacked Harry Reid on New Year's Eve or New Year's Day." Glenn Beck talked about Elliott's allegations on his radio show, saying that if the details could be verified, "this one I could believe." World Net Daily reported the allegations in a post titled "Was Harry Reid really pummeled by a relative?," while The Gateway Pundit called Reid's brother "the main suspect in his brutal beating." Hinderaker even pushed the rumor when he guest-hosted The Laura Ingraham Show, saying "any normal person who just looks at the photographs that have been released of his face ... the first thing you would say is, that guy got beaten up."

    Hinderaker attempted to explain running with the fake rumor in an April 26 post, saying that he never attempted to verify Pfeifer's rumor about Reid and that his "constant theme has been to call for an investigation of what appear to be obviously suspicious circumstances."

  • Right-Wing Smear Baselessly Links Obama Admin to Anti-Netanyahu Campaign

    Blog ››› ››› HANNAH GROCH-BEGLEY

    Obama and Netanyahu

    Right-wing media are baselessly connecting the Obama administration and the State Department to a local Israeli campaign against current Prime Minister Benjamin Netanyahu. In fact, American political consultants from both parties have been independently working in Israeli campaigns for decades -- including former Obama aides who have worked for Netanyahu.

    Washington Post columnist Marc Thiessen wrote on February 2 that a former Obama campaign staffer went to Israel "to oust Netanyahu," suggesting the former staffer would not do this work "if he thought Obama opposed it" and implying the administration was "actively working to defeat Netanyahu":

    Obama's 2012 national field director, Jeremy Bird, was headed to Tel Aviv to manage a grass-roots campaign to oust Netanyahu. Bird would not be working to defeat Netanyahu if he thought Obama opposed it. Can you imagine Karl Rove going to London while George W. Bush was in office to help conservatives oust Prime Minister Tony Blair? It further emerged that the group behind Bird's anti-Netanyahu effort has received State Department funding and lists the State Department as a "partner" on its Web site. 

    But before this false idea hit the Post, it bubbled up from the right-wing media echo chamber. 

    Two policy groups in Israel, OneVoice and Victory 15, are currently working together to promote platforms that reportedly "are not friendly" to Netanyahu ahead of the upcoming election.

    The groups have also partnered with American consulting group 270 Strategies, which is headed by Jeremy Bird, a former Obama campaign staffer. OneVoice began working with 270 Strategies in 2013, long before the Israeli elections were announced.

    There is a long history of U.S. political consultants from both parties working for Israeli political campaigns. As the New York Times reported, former Obama campaign strategist Bill Knapp worked as an adviser to Netanyahu in 2009. Josh Isay, whose firm worked on the Obama campaign, has also worked for Netanyahu. Bill Clinton campaign strategists James Carville and Stanley Greenberg worked for an Israeli Labor Party candidate in 1999; up until recently Republican strategist Arthur Finkelstein worked for Netanyahu.

    Nevertheless, conservatives have jumped on 270 Strategies' current work to falsely accuse the Obama administration -- and President Obama personally -- of attempting to influence Israeli politics.

    In particular, the right-wing criticism revolves around the administration's response to Rep. John Boehner's (R-OH) recent announcement that Netanyahu was invited to speak before the U.S. Congress without President Obama's knowledge shortly before Israel's election, an unusual intervention in foreign policy and almost-unheard of action between heads of state. Conservatives claim that 270 Strategies' work with OneVoice proves Obama is either retaliating against Netanyahu or engaging in a similar effort to meddle in foreign politics; but again, 270's work on the ground in Israel began long before this most recent disagreement, and it is typical for American political consultants to engage in Israeli politics.

    Fringe blogs Gateway Pundit and PJ Media led the charge, publishing the "report" on January 26 claiming "The Obama administration is backing the campaign to defeat Netanyahu." The Drudge Report hyped an inside look at the "HQ of ex-Obama staffers' anti-Bibi campaign," right below a story labeled "White House ratchets up criticism of Netanyahu." Senator Ted Cruz (R-TX) even followed up with a blog on to ask, "Has President Obama launched a political campaign against Prime Minister Netanyahu?"

    Fox News also picked up the claim, with host Megyn Kelly suggesting that the administration sent an Obama "field general" to help Israel "elect Netanyahu's opponent":

    [The Obama administration says] that they're fine, they are not going to interfere with the Israeli election, they don't want anything to do with that and yet, we have reports yesterday that this guy Jeremy Bird, who was the field general for Obama's re-election campaign is helping in Israel elect Netanyahu's opponent and to replace the current government there. Pure coincidence?

    When Kelly's guest Joe Trippi then explained that former campaign staffers frequently work on international campaigns -- on either side of various issues -- National Review's Rich Lowry attempted to argue that "you cannot find anyone significant around President Obama who would ever go to work for Bibi Netanyahu, which, again, goes to the animosity they have to this man personally and for the point of view he represents."

    Many of the media outlets took the smear further, by also claiming that tax-payer dollars were funding the campaign. OneVoice briefly received a one-time grant for about $200,000 from the State Department, which ended in November 2014. As State Department spokesperson Jen Psaki noted in a briefing, the grant "ended before there was a declaration of an Israeli election."

    Nevertheless, media outlets such as the Daily Caller insisted that OneVoice was currently "backed by the Department of State" and labeled it "Kerry's Diplomatic Protection Racket." Kelly even suggested that OneVoice "should be forced to return the $200,000 to the taxpayers."

    Now, this right-wing distortion of the facts has made it all the way to the Post.  

  • Conservative Media Rush To Politicize First Case Of Ebola In U.S.


    Conservative media began politicizing the first case of Ebola virus diagnosed in the United States almost immediately, speculating as to whether the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) could be trusted to contain the virus considering its ties to the Obama administration and about Obama's own role in the diagnosis.