Ed Henry

Tags ››› Ed Henry
  • Fox Hypes Anti-Clinton Ad Without Disclosing Fox Contributor Karl Rove's Ties To Super PAC

    Blog ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

    Fox News promoted an anti-Hillary Clinton ad created by American Crossroads, a conservative Super PAC co-founded by Fox News contributor Karl Rove.

    On the April 14 edition of Fox News' The Five, co-host Kimberly Guilfoyle praised a new American Crossroads ad, comparing Hillary Clinton to Richard Nixon. After playing nearly the entire ad, Guilfoyle claimed the “dramatic attack ad” came from the “conservative Super PAC American Crossroads,” but did not disclose any other information about the group:

    KIMBERLY GUILFOYLE (CO-HOST): Sanders got some unsolicited help today from conservative Super PAC American Crossroads. They put out a dramatic attack ad, depicting his opponent as a modern day Richard Nixon.

    [...]

    ED HENRY: I think it is important that you mentioned the context of the general election in terms of that American Crossroads ad, that’s a conservative group who will undoubtedly be pounding Hillary Clinton if she is the Democratic nominee, talking about the e-mails. But that's a stark contrast to what we are likely to see tonight. Bernie Sanders said at the very beginning of the first debate, he was taking the e-mails off the table. Very few debate moderators have pressed Hillary Clinton over the course of the last several months on that issue. Although there was a little hint from the Sanders camp today that you had both of these candidates yesterday on the picket lines with striking Verizon workers in the New York City area and the Sanders camp was saying, wait a second. It turned out Hillary Clinton was with the workers yesterday. But back in 2013 she gave one of those big paid speeches, over $200,000 paid for by, yes, Verizon. So she was standing up to the company yesterday, on behalf of the workers, but it turns out a couple years ago, was making big money from the company.

    Guilfoyle failed to disclose that American Crossroads was co-founded by Fox News political contributor Karl Rove. He joined the network in 2008, and helped create the Super PAC in 2010 where he still serves as an “informal adviser.”

    Fox News has a history of failing to disclose the ties of its hosts and contributors. And during the September 21, 2014 edition of Fox News Sunday, host Chris Wallace invited Karl Rove to discuss the 2014 midterm Senate races, without disclosing Rove's super PACs that poured millions into influencing the outcomes of the Senate races Rove was invited to discuss.

     

     

  • Media Falsely Attribute Clinton Iowa Caucuses Win To Coin Flips

    ››› ››› TIMOTHY JOHNSON & BRENNAN SUEN

    Media figures are erroneously attributing former Secretary of State Hillary Clinton's narrow victory in the Iowa caucuses to her wins in coin tosses held at several precincts to determine the apportionment of unassigned delegates. Media figures claiming that coin tosses could have flipped the outcome misunderstand the caucus process by wrongly conflating county-level delegates -- which the coin tosses assign -- and state delegate equivalents (SDEs). As The Des Moines Register explained, the coin flips "had an extremely small effect on the overall outcome."

  • Fox & Friends Revives A Debunked Myth About Hillary Clinton's Response To Boko Haram In An Attempt To Discredit Her Plan To Combat ISIS

    ››› ››› NICK FERNANDEZ

    Fox & Friends hosts attempted to discredit Hillary Clinton's plan to combat the Islamic State terrorist group by dubiously claiming her response to the Nigerian terrorist group Boko Haram was not "strong enough" during her tenure at the Department of State. In reality, experts have defended Clinton's response to the Boko Haram terrorist group as the "right" decision after her State Department was the first to blacklist three of the group's leaders so as not to empower the organization and inspire attacks against U.S. interests.

  • Rep. Elijah Cummings Debunks Right-Wing Media's Claim That Clinton Sent "Classified Information" About CIA Source Over Private Email

    ››› ››› ALEX KAPLAN

    Rep. Elijah Cummings (D-MD), the ranking member of the House Select Committee on Benghazi, cited information from the CIA to debunk the claim that Hillary Clinton compromised national security by revealing the name of a CIA source in an email sent from her private account. The claim originated from the Republicans serving on the U.S. House Select Committee on Benghazi and was amplified by right-wing media, but now the CIA has informed the Select Committee that the e-mail did not contain any classified information, according to a letter released by Cummings.

  • Washington Post Debunks Misleading AP Report On Clinton Email Server Promoted By Fox News

    AP Report On Clinton Server Hacking Falls Apart One Day After Fox Declared Its Email Obsession Had Been Vidicated

    ››› ››› BRENDAN KARET

    An October 8 Associated Press report, titled "Clinton Server Hack Attempts Came From China, Korea, Germany" outlined how "at least five cyberattack tries were apparently blocked by a 'threat monitoring' product that was connected to her network in October 2013." Fox News immediately began using the AP report to support spurious claims regarding Hillary Clinton's email server, but a Washington Post reporter recently explained that failed hacking attempts such as these are a routine occurrence online.

  • Right-Wing Media Falsely Claim 305 Clinton Emails Contained Classified Information

    ››› ››› KATE SARNA & ALEX KAPLAN

    Right-wing media figures jumped to the false conclusion that 305 Clinton emails contained classified information after the State Department announced that those emails were under review by intelligence agencies. In reality, it is not yet clear how many of the emails, if any, contained classified material, and such reviews are "common in large FOIA requests that involve documents from multiple agencies."

  • Fox & Friends Revives Debunked Clinton Cash Talking Points To Attack Hillary Clinton

    Blog ››› ››› ALEXANDREA BOGUHN

    Fox & Friends uncritically parroted debunked allegations made by Republican activist and strategist Peter Schweizer in his book Clinton Cash in order to falsely suggest wrong-doing at Hillary Clinton's State Department regarding the Uranium One deal that gave the Russian government ownership of U.S. uranium mines. 

    During a June 21 interview on WMUR's CloseUP with Josh McElveen, Hillary Clinton shut down Schweizer's false claims made in Clinton Cash that the former secretary of state had pushed through the Uranium One deal after the Clinton Foundation received donations from stakeholders in the deal, noting that the claims had "no basis" behind them. Peter Schweizer responded in a June 22 op-ed for The New York Post, suggesting that Clinton's interview showed "grave incompetence or brazen dishonesty" and doubling-down on his assertion of a quid pro quo in the Russian uranium deal. Schweizer called Clinton's statement "an admission of extreme executive negligence," and said it "strains credulity."

    Fox News parroted Schweizer's attacks on Clinton during the June 23 edition of Fox & Friends. Asking whether Clinton's involvement in the Uranium One deal was evidence of "incompetence" or "deceit," host Elisabeth Hasselbeck speculated that donations to the Clinton Foundation may have influenced the outcome of the deal. Reciting Schweizer's talking points, Hasselbeck called into question Clinton's statement that nine government agencies were involved in approving the deal:

    ED HENRY: As you can imagine, Peter Schweizer, the author of Clinton Cash, believes that was pointed at him when she said that there was a partisan axe that was dealt here. So he's got an op-ed  in the New York Post today.

    HASSELBECK: Yeah, and it said this, quote 'The transfer of 20% of U.S. uranium -- the stuff used to build nuclear weapons -- to Vladimir Putin did not rise to the level of Secretary of State Hillary Clinton's time and attention? Beyond being an admission of extreme executive negligence on an issue of utmost national security, Hillary's statement strains credulity to the breaking point for at least three other reasons.' And those three are this: at least nine of the investors who profited from that uranium deal collectively donated $145 million to the Clinton Foundation. Okay, one of them happened to go globe trotting with her husband and donated $100 million in pledges there. The second point that would bring up, and his third, is that Clinton said that there were nine government agencies. Okay, so she's correct in saying that who signed off on the deal. She forgets to mention that her State Department was one of the nine and happened to be the only agency whose chief, he states, received $145 million in donations from shareholders in that deal. Who, by the way, brings you back to point one -- who ended up donating to the Clinton Foundation. And by the way, Bill Clinton received $500,000 for a single speech he delivered in Moscow, and she couldn't answer to that either.