Andy Martin

Tags ››› Andy Martin
  • Ten Of The Most Ludicrous Fox News Guests

    Blog ››› ››› BEN DIMIERO

    Last week, Fox News invited discredited conspiracy theorist Kathleen Willey on air to smear Hillary Clinton. Willey has for years spread outlandish conspiracies about the Clintons, including suggesting that they may have been behind the death of her husband and former White House aide Vince Foster.

    During the interview Fox host Megyn Kelly pointed out that "detractors" say Willey is a "dishonest person," and that "there's no direct evidence tying the Clintons" to some of Willey's more outrageous allegations. But the fact that Willey is dishonest and lacks evidence for her smears merely highlights the folly of giving her a platform in the first place. 

    Fox News has had similar lapses in judgment when hosting other conspiracy theorists and smear artists in the past. Among others, Fox has hosted a person who thinks the Obama administration may have "orchestrated" the Benghazi attacks; a guest that believes the president and Osama bin Laden are literally the same person; a blogger that thinks Obama's father isn't Obama's father; a contributor that once wrote a column arguing Rep. Gary Condit had Chandra Levy killed by a gay Caribbean motorcycle gang; and someone who thinks the president "bears traits that resemble the Antichrist." 

    Below is an admittedly incomplete list of the least credible guests the network has ever hosted. People that just missed the cut include a self-proclaimed prophet who warned that the Antichrist "will employ precisely the same methods" as President Obama and the author of the birther tomes Where's The Birth Certificate? and Where's The Real Birth Certificate? 

  • Fox News' anti-Semitism problem

    ››› ››› ZACHARY PLEAT

    Rupert Murdoch claimed in a recent speech that "the most virulent strains" of anti-Semitism "come from the left." However, his own Fox News personalities have a history of promoting anti-Semitic sources and mainstreaming people who have associations with anti-Semitic groups.

  • How many times will Politico write up the same RNC research?

    Blog ››› ››› JAMISON FOSER

    Yesterday, an RNC aide sent reporters an email listing a bunch of mundane DNC expenditures -- money spent on hotels and travel, mostly -- in an apparent attempt to draw some sort of equivalence between staying at the Hilton and visiting a sex club. As Time's Jay Newton-Small put it, the DC expenditures are "very milquetoast" and "none of them were particularly controversial."

    Naturally, Politico's Jonathan Martin posted the list -- the entire list -- under the over-heated headline "RNC drops oppo on DNC high-falutin' expenditures." Because, as you may know by now, Politico really is just a GOP bulletin board. Martin breathlessly explained:

    RNC spokesman Doug Heye just blasted out raw oppo detailing the fact that the other guys also drop some cash for fancy purposes (mostly to stroke donors).

    Writes Heye above the research goodies: "I thought you might find the list below of DNC expenditures of interest."

    Wow, "Blasted out raw oppo" really makes it sound impressive, doesn't it? But it was just a list of payments to hotels. Not many "research goodies" there. And Heye's I-thought-you-might-be-interested line? Was that really quote-worthy? Basically, Heye sent around a whole big pile of nothing, and Politico's Jonathan Martin tried desperately to hype it into something.

    It gets worse.

    Politico then followed up with an article about the email, in which reporter Andy Barr listed several of the "research goodies" the RNC provided, just in case anyone missed Martin's blog post. For example: "During the past year and half, the DNC has paid $4,464 to the limousine service Carey International." That should just about lock up a Pulitzer, don't you think?

    Interestingly, Barr vouched for the accuracy of the RNC's email, writing "the data the RNC presents is accurate." Why is that interesting? Because Time's Newton-Small wrote that "the RNC couldn't provide the Federal Election Commission links to each of the searches and the DNC disputed at least one item: the catering charge at the Elysian which wasn't at the Bahamian beach resort but, rather, the Elysian Hotel in Chicago." Barr didn't address that discrepancy.

    Gee, you don't think Politico's Andy Barr affirmatively vouched for the accuracy of the RNC email without first checking the information himself, do you? Because that would be dishonest and wrong.

    Believe it or not, there was a time when reporters didn't simply re-print opposition research without checking into it first -- particularly when the research in question is as mundane as a list of car companies and hotels. And when affirmatively proclaiming the accuracy of partisan political attacks without actually looking into them would get a reporter in some hot water.

  • On Fox News, Hannity hosted Andy Martin -- who has called judge a "crooked, slimy Jew," accused African-Americans in public office of corruption -- in Obama smear-fest

    ››› ››› ERIC HANANOKI

    On Fox News' Hannity's America, Sean Hannity hosted Andy Martin -- identified by Hannity as an "Internet journalist" -- who made what Hannity called "the explosive claim that [Sen. Barack] Obama's role as a community organizer was a political staging ground perpetuated by the unrepentant terrorist William Ayers." At no point during the segment did Hannity note Martin's history of smears against Obama or Martin's history of anti-Semitic and racially charged comments.