Breitbart blogger agrees: Fox News did peddle Sherrod story before she resigned

Blog ››› ››› ERIC BOEHLERT

Well, at least we're making progress.

Taking up the lost cause of online Fox News defender Johnny Dollar (whose work I already debunked here), a Breitbart blogger tackles the very, very important issue of when exactly did Fox News started smearing people with regards to the Shirley Sherrod story.

Last week I went on MSNBC and suggested that as the story first broke, Obama administration officials were wrong to give credence to a smear campaign being peddled by "Fox News." Johnny Dollar claimed I got it all wrong because nobody at Fox News reported or commented on until after she resigned on July 19, which of course, is not accurate.

Yesterday, I patiently pointed out that "Fox News," in the form of FoxNews.com, did in fact "peddle" the Sherrod story long before she resigned with a report that was picked up by right-wing bloggers. And yes, Johnny Dollar was forced to concede that I was factually accurate on that point. ("Yes, there was a post on foxnews.com.")

And now a Breitbart blogger has done the same. (Albeit with lots of name calling.) So now everyone agrees that I was right to say "Fox News" peddled the phony Sherrod story prior to her resignation.

Thanks for playing guys! And say hi to Andrew for me.

We've changed our commenting system to Disqus.
Instructions for signing up and claiming your comment history are located here.
Updated rules for commenting are here.