At Newsmax, speculation = evidence

Blog ››› ››› TERRY KREPEL

One almost has to admire Matthew Vadum, senior editor at the right-wing Capital Research Center, for the sheer audacity of admitting that he doesn't have the facts to support his smear of President Obama, yet going ahead with the smear anyway.

In an Aug. 13 Newsmax article suggesting that an advertiser boycott campaign of Glenn Beck's Fox News show spearheaded by the group Color for Change, co-founded by current Obama administration official Van Jones, is "being orchestrated with some high level help from the Obama White House," reporter David A. Patten quotes Vadum as saying, "I don't have proof that the White House asked Color of Change to help it fight back against Glenn Beck ... But I wouldn't be surprised to learn it had. Van Jones has the president's ear. It's a few hundred feet from his office at the Council on Environmental Quality to the Oval Office."

That's it. The relative proximity of Jones' and Obama's offices -- a mere football field length away from each other! -- plus Vadum's baseless speculation are all the evidence Patten offers of this purported scheme.

It's hard to tell who's more foolish here -- Vadum for making such a boldly empty claim or Patten for building an article around it.

Posted In
Government, The Presidency & White House
Glenn Beck, Matthew Vadum
We've changed our commenting system to Disqus.
Instructions for signing up and claiming your comment history are located here.
Updated rules for commenting are here.